Megérkezett a Wirtgen új finisere

A Wirtgen rögtön két konfigurációban mutatja be az SP 33 betonfinisert.

2025. január 15.

A Wirtgen rögtön két konfigurációban mutatja be az SP 33 betonfinisert, mely a moduláris kivitelezési elvnek köszönhetően akár 1,3 méter magas profilok – például szegélyek, padkák, beton terelőfalak –, illetve vízelvezető folyókák építését is lehetővé teszi. Offset módban, vagyis oldaleltolással a gép könnyedén elboldogul akár 2,2 méter széles betontáblák behúzásával is, és akár 2,4 méteres munkaszélességű marógépekkel összehangolva is használható. A finiser Crosspave elnevezésű változata akár 3 méter széles táblákat is építhet, méghozzá keresztirányban a gép haladási irányához viszonyítva. A két változatban közös, hogy az irányítást új vezérlőrendszer szolgálja valós idejű adatokat középpontba helyező grafikus kijelzővel. ECO módban a rendszer a kezelő beavatkozása nélkül érzékeli a különféle munkatípusokat, helyzeteket, így automatikusan, a terheléshez igazítva szabályozza a motor teljesítményét a hatékonyság, a gazdaságos üzem és az alacsony zajszint érdekében.

Wirtgen SP33

A fentiek mellett az AutoPilot 2.0 gépvezérlő technológia is segíti a kezelő munkáját. Az első lánctalp-egységek egy-egy paralelogramma formájú, elfordítható karral csatlakoznak a vázhoz, míg a hátsó járóművek oldalirányban kitolhatók, ami nagyfokú rugalmasságot tesz lehetővé. Ezzel a gép ideális az olyan munkaterületekhez, ahol komoly manőverezőképességre van szükség, illetve szűk ívekben kell burkolatot építeni.

AutoPilot 2.0 a huzal nélküli hatékonysághoz

A hagyományos betonburkolat-építési módszerek az előre kitűzött huzalra támaszkodnak a folyamat vezérléséhez. Ennek alternatívájaként kínálja a Wirtgen a már gyakorlatban is bizonyított AutoPilot 2.0 rendszert, ami valamennyi terítőgéppel és offset finiserrel használható. Mivel nincs szükség huzalra, jelentős megtakarítás érhető el mind idő, mind munkamennyiség terén, ráadásul a burkolatépítő brigád is nagyobb biztonságban dolgozhat. A rendszer lényege, hogy folyamatosan vezérli a behúzott burkolat szintjét, és ezzel párhuzamosan a gép kormányzásáról is gondoskodik. Ehhez GNSS jelet, és konfigurációtól függően különféle érzékelőket – például a gépen elhelyezett ultrahangos szenzorokat – használ. További előnyként a rendszerrel a bonyolult geometriájú profilok és szűk ívek gyors, pontos behúzása is megoldható.

Forrás és fotó: Wirtgen

 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©