Megújult a Venieri VF4.63G homlokrakodó
2017. szeptember 13.
A legnagyobb változást a Perkins motorok leváltása jelenti Deutz modellekre az 50 kW feletti kategóriában, míg az ennél kisebb teljesítménykategóriákba a Yanmar legmodernebb modelljeit építik.
Az 5 tonna feletti széria legkisebb tagja a VF4.63H típus, melyet teljesen újraterveztek, alig találhatók a VF4.63G elődmodellel megegyező alkatrészek. A típus legfontosabb újításai: Stage IIIB Yanmar motor 51.7 kW (70 LE) teljesítménnyel 2500 1/perc fordulaton DPF részecskeszűrővel, a modellbe hamarosan bekerül a már rendelkezésre álló, Stage V kategóriát is teljesítő motorverzió.
A hidrosztatikus hajtásláncba illesztett kétsebességes váltó, mely segítségével a standard változat sebessége 30 km/óra. Elérhető a modellhez a 40 km/óra haladási sebességre képes „high speed” készlet, ami negatív rendszerű rögzítő féket is tartalmaz. A kabinban a zajterhelés 2 dB-el csökkent.
Az előd minden munkaszereléke módosítás nélkül használható az új modellel.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?