Mindenes kombihenger a BOMAG-tól
2020. július 29.
Az idei ConExpo kiállításon bemutatott tömörítőeszközt elsősorban ingatlanfejlesztési projektekhez, útjavítási feladatokhoz, kocsifelhajtók építéséhez, útépítési befejező munkákhoz és hasonló alkalmazásokhoz ajánlják.
Mivel az acélpalást vibrációját kombinálja a sima felületű hátsó gumiabroncsok gyúró hatásával, a BW 120 finomabb, egyenletesebb felületet és jobb zárást biztosít aszfaltcsatlakozások tömörítésekor. További előny, hogy a hengert középső törzscsukóval gyártják, amely mindkét irányba 10 fokban téríthető ki, így a BOMAG elmondása szerint segít folyamatosan a tömörítendő anyagon tartani a kerekeket. Ezen kívül a gyártó azt is kiemeli, hogy az egyszerűség kedvéért a kezelőszervek mindegyike egyetlen mozdulattal vagy gombnyomással működtethető.
Maga a palást 120 centiméter széles, a percenkénti 4320-as rezgésszámhoz pedig 0,50 milliméteres rezgéskitérés társul. A hengert 24,8 lóerős Kubota motorral szerelik, amely dízel részecskeszűrő nélkül teljesíti a Tier 4 Final károsanyag-kibocsátási normát.
A BOMAG-nál nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy a gép kifejezetten kevés karbantartást igényeljen, ha viszont mégis valamilyen beavatkozásra lenne szükség, a szervizeseknek a lehető legkönnyebb dolguk legyen. Ezért a csuklókat például nem kell naponta zsírozni, a vízpermetező-rendszer palástnál és gumiabroncsoknál elhelyezett fúvókái könnyen leválaszthatók, a központi víztartály pedig egy leeresztőn keresztül gyorsan kiüríthető. A tömörítőgép motorburkolata szélesre nyílik, hogy jobb hozzáférést tegyen lehetővé a motorhoz, a vízpumpához és az elektromos alkatrészekhez. Nem mellékes az sem, hogy a törzscsukló nem hegesztett, hanem csavarkötéssel csatlakozik a vázhoz, és nincsenek rajta zsírzópontok.
A szállítás megkönnyítése érdekében a ROPS-keret lehajtható, így csökkenthető a magasság, míg az utánfutóra rakáshoz központi emelési pont áll rendelkezésre.
Szöveg és fotó gyártói sajtóanyag alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?