Munkában a Mammoet Texas útjain

Goldhofer PST/SL önjáró modulokon ért célba a gigantikus szállítmány.

2022. június 04.

A nehéz szállítási feladatokra szakosodott Mammoet ezúttal arra kapott megbízást, hogy juttasson el hét, finomítókban használatos reaktort Texas államon belül Houstonból a Pasadena városa mellett található alkilát-üzembe. A tartályokat Spanyolországból hajó szállította Houston kikötőjéig, ahol átrakták őket a Goldhofer kombinált szállítójárművére. Utóbbi a Goldhofer már sokszor bizonyított PST/SL és THP/SL ipari moduljaiból állt összesen 48 tengellyel. Ezeket rendezték két, egyenként 24 tengelyes egységbe úgy, hogy az egységeken helyet kapott egy-egy 300 tonna teherbírású elfordítható kaloda is. „Azért esett a választásunk erre a konfigurációra, mert az útvonal hosszúság és szélesség szempontjából is behatárolta a lehetőségeket, a nagyjából 60 méter hosszú tartályok szállításához pedig ez volt a legkompaktabb méretű és legrugalmasabb szállítási megoldás” – magyarázta Marcel Kooyman, a Mammoet projektvezetője.

A hét reaktor legnagyobbika – egy ún. deizobutanizáló torony – több mint 440 tonnát nyomott, körülbelül 61 méteres hosszához pedig 6,5 méteres átmérő társult. A gigászi szállítmány nem csak a szállítást végző csapat, de az alkalmazott járműkombináció képességeit is igencsak próbára tette. Ennek ellenére az út során mindössze két hídon történő átkeléshez kellett beállítani egy harmadik trélert, hogy egyenletesebben oszolhasson el a súly, és ne terheljék túl a hídszerkezeteket. A gondosan megtervezett munka gyümölcseként a szállítmány említésre méltó bonyodalom nélkül, a lehető legrövidebb időn belül tette meg a Pasadenáig tartó 32 kilométeres utat.

Szöveg és fotó: Goldhofer Aktiengesellschaft

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©