Munkában Európa első 100 tonnás Doosan kotrója

Egy észt olajpala-bányában állt munkába Európa első 100 tonnás Doosan DX1000LC-7 kotrója.

2023. február 27.

Bár a dél-koreai Kunszanban található gyártóüzemben a mai napig 35 példány épült meg a típusból, az Észtországba leszállított gép az első ezek közül, ami Európába került. A vadonatúj kotrót a vevő az INTRAC csoporttól szerezte be, mely a Doosan hivatalos forgalmazója az Észtországot, Lettországot és Litvániát magába foglaló balti államokban.

„Fejtési munkához közvetlenül alkalmas, 6 köbméteres kanalával az olajpala-bányában dolgozó DX1000LC-7 fogyasztása kedvezőbben alakul, mint bármely más kotróé a 100 tonnás méretosztályban. Átlagfogyasztása mindössze 45 liter óránként, vagyis az 1200 tonna/óra körüli termelési cél mellett minden felhasznált liternyi üzemanyagra 26 tonna kitermelt anyag jut, ez pedig igen meggyőző érték” – magyarázta Stephane Dieu, a Doosan Infracore Europe kotrókért felelős termékmenedzsere, aki maga is részt vett a Kiviõliban megtartott ünnepélyes átadáson.

Az új kotró egy 80 tonnás Doosan DX800LC-7 és egy 50 tonnás DX490LC-7 modell mellett állt üzembe a bányában, melyek az elmúlt két évben egyenként több mint 7000 üzemórát dolgoztak. Kiviõliban több más 80 tonnás munkagép is szolgálatot teljesít – ezek közül váltja az egyiket a most beszerzett DX1000LC-7. A cseréről szóló döntés a meglévő DX800LC-7 meggyőző teljesítményén alapult, hiszen azonos termelési számok mellett a Doosan modellje a versenytársaknál óránként 10 liter gázolajjal fogyaszt kevesebbet a Kiviõli Keemiatöötus adatai szerint.

Mondani sem kell, az ebből adódó megtakarítások összeadódnak, vagyis 4000 üzemóra után a DX800LC-7 mintegy 40.000 liternyi üzemanyagot spórolt meg, ez pedig igen komoly szám, pláne ha a gázolaj drágulását is figyelembe vesszük. Más 80 tonnás kotrókkal összevetve a Doosan gépe annyival kevesebbet fogyasztott a literenként 1,5 euróba kerülő dízelből, hogy 4000 üzemóra alatt a megtakarítás elérte a 60.000 eurót, 10.000 üzemóra után pedig már 150.000 euróval számolhatunk.

A DX1000LC-7 kotrómodellben a már jól bevált Perkins 2806J dízelmotor új, Stage V besorolású változata teljesít szolgálatot 469 kW (629 Le) teljesítménnyel, amivel veri a kategória összes többi gépét. A kiemelkedő motorerő, illetve a kategóriaelső 1569 l/perc hidraulikus teljesítményt és 360 bar rendszernyomást biztosító D-ECOPOWER+ technológia együtt teszik lehetővé a 100 tonnás osztályban kiemelkedő hatékonyságot.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©