Új Kobelco kotró az európai piacon
2021. június 22.
A Kobelco Construction Machinery Europe idén áprilisban jelentette be legnagyobb SR (short radius, azaz kis fordulósugarú) kotrójának érkezését a 38 tonnás kategóriában. 36 tonna feletti tömegével az SK380SRLC a piac egyik legnehezebb és leggyorsabb kis fordulósugarú gépévé vált.
Az SR kotrók már régóta komoly népszerűségnek örvendenek a városi és lakásépítési munkaterületeken dolgozók közt, de az út- és közműépítési ágazatban is egyre kedveltebbek a hasonló munkagépek. Legnagyobb előnyük, hogy kisebb „lábnyomukkal” képesek a szűkebb munkahelyszíneket is megközelíteni, és akár az utak egyetlen félpályáján is dolgozhatnak, anélkül hogy zavarnák a másik félpálya forgalmát, például közműalépítmény elemek beemelése közben. A Kobelco eddig is széles kínálattal rendelkezett kis fordulósugarú kotrókból, a termékpaletta immár a 200 kW teljesítményű SK380SRLC modellt is magába foglalja.
A nagyobb teljesítmény érdekében az új kotró Stage V-kompatibilis Hino turbódízel motort kapott, de ha extra erőre van szükség, a Power Boost móddal 10 százalékkal magasabb teljesítmény sajtolható ki belőle, ráadásul korlátlan ideig. Az SK380SRLC jól bevált hajtásláncának köszönhető a kategória legmagasabb vonóereje is (314 kN), melynek révén a gép nehéz terepen és emelkedőkön is simán, finoman mozoghat – még nehéz tárgyak emelése közben is. Ehhez jön hozzá, hogy a magas hidraulikanyomás és a kiegyensúlyozott vázkialakítás kombinációjából adódóan kivételes az emelési kapacitás: 6 méteres kinyúlásnál 12 390 kg talajszintről, vagy akár talajszint alól is.
A prémium minőségű, szigetelt és túlnyomásos kabinban a nagy teljesítményű automatikus légkondicionáló a kezelő háta és nyaka irányába is bőséges mennyiségű hideg vagy meleg levegőt juttat, vagyis még szeszélyes éghajlatokon is garantált a komfortos munkavégzés.
Fontos részlet a munkagép színes LCD-kijelzője, melyen sok más fontos információ mellett megjeleníthető az üzemanyag-fogyasztás, a karbantartási periódusok, illetve a kotrási módok is. Szintén odabentről lehet választani a maximum tíz előre eltárolt szerelékbeállítás közül is, így a hidraulikakör és az átfolyási teljesítmény egyetlen gombnyomással az adott munkaeszközhöz igazítható.
A géphez alapáron jár a FOPS II. szintű védőrács, mely a tető üvegének tisztán tartása érdekében felhajtható, így folyamatosan garantálható az akadálytalan kilátás. Szintén biztonság terén jut szerephez az a három kamera, melyek az alapfelszereltség részeként a gép hátulján, illetve jobb és bal oldalán kaptak helyet. A kipufogógáz-kezelő folyadék tartálya elérhető a gép mellett állva, és a motortérnél található különleges kiképzésű, alacsonyan elhelyezett fellépő szintén a karbantartást könnyíti meg.
Várhatóan még idén rendelhetővé válik egy kétrészes gém, ami jól használható szűk munkaterületeken, útkarbantartási feladatoknál és közműveken végzett munkáknál.
Kobelco Construction Machinery Europe bejelentése alapján Maép
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?