Saját termékeit újítja fel és értékesíti a Jungheinrich
2022. február 07.
Az új, mintegy 5000 négyzetméteres telephellyel a cég képes kielégíteni a használt ipari targoncák iránti növekvő keresletet, és kapacitásokat teremteni a további növekedéshez. Ploieștiben mostantól az EJE típusú gyalogos kíséretű elektromos emelőkocsikat, elektromos raklapemelőket és az EFG széria modelljeit újítják fel az európai piacra szánva. A beruházással a Jungheinrich példát mutat a körforgásos gazdaság gyakorlati megvalósítására az intralogisztika terén.
A Jungheinrich volt az első gépgyártó, amely megvalósította az ipari targoncák prémium minőségű újragyártását. A cég azt ígéri, hogy „JUNGSTARS” targoncák – ahogy a felújított járműveket hivatalosan hívják – felújításuk után újszerűek lesznek. A Ploieștiben nemrég megnyílt üzemével a Jungheinrich tovább bővíti meglévő kapacitásait és optimalizálja folyamatait. A használt termékek területén Drezda után Ploiești a Jungheinrich legnagyobb ipari termék-újragyártási helyszíne. Az új üzem megnyitásával a Jungheinrich 2025-ig 25 százalékkal növeli kapacitását ezen a területen.
Ahogy Tino Alban, a Jungheinrich AG Drezdai Használt Teherautó Központjának vezetője fogalmazott: „A fenntarthatóság irányába mutató általános tendencia az iparilag felújított használt termékek iránti folyamatosan növekvő keresletben tükröződik. Főleg a környezettudatos vásárlók számára jelentenek vonzó megoldást, mert a használt gépek felújításával mintegy 80 százalékkal kevesebb széndioxid keletkezik az újak gyártásához képest. A koronavírus járvány idején sok árérzékeny vásárló az olcsóbb, de ugyanakkor nagy teljesítményű használt termékek felé fordult, amelyek ideálisak rövid-közepes üzemidőre vagy tartalék megoldásként.”
A Jungheinrich által előállított gépek utángyártása szabványos eljárás szerint történik, amely minden járműnél azonos, hat meghatározott lépésben történik. A használt járművek műszakilag és esztétikailag újszerű állapotba kerülnek. A Jungheinrich úgynevezett 5 csillagos kritériuma biztosítja, hogy minden járművet a legmagasabb biztonsági és fenntarthatósági szabványok, valamint a legszigorúbb minőségi követelmények szerint készítsenek el. Miközben az olyan alkatrészeket, mint a váz, a motorok és a sebességváltók felújítanak, minden biztonsági szempontból fontos és elhasználódott alkatrészt gyári pótalkatrészekre cserélnek. Az erőforrás- és energiatakarékos újragyártással a Jungheinrich két-három periódussal meghosszabbítja az ipari targoncák életciklusát, és minimálisra csökkenti az új alkatrészek felhasználását. Jelenleg járművenkénti 94 százalékos újrafelhasználási arány érhető el.
Az EJE és az EFG sorozatok modelljeit a ploiești-i telephelyen újítják fel, a drezdai üzem felelős az összes többi járműtípusért, valamint a komplett logisztikai rendszerekért. A Jungheinrich összes európai elosztóközpontja a két üzembe szállítja felújításra eszközeit. Az ázsiai piacra történő feldolgozás Bangkokban és a kínai Qingpuban történik.
Forrás: Jungheinrich AG
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?