Sany kotrógépek Európában
2018. július 16.
A cég az első olyan kínai gépgyártó vállalat, amely saját gyártóüzemet nyitott az USA-ban és Németországban. A minikotrók családja jelenleg 3 tagú, az SY16C jelű, nyitott borulókeretes verzió tömege 1820 kg, az SY18C zárt fülkével rendelkező típus tömege 1825 kg, míg a szintén csak zárt fülkével forgalmazott SY35U típus üzemi tömege 3855 kg. Mindhárom típus EU STAGE IV emissziós előírásoknak megfelelő Yanmar dízelmotorral és 3. generációs terhelés-érzékelő vezérléssel rendelkezik.
A Sany-nál „kis kotrógépnek” nevezett midikotrók választéka jelenleg 4 modellből áll, Európában mindegyiket zárt kabinnal és magas felszereltségi szinttel kínálják. Az egyre népszerűbb 5 tonnás kategóriát képviseli az SY50U típus, melynek saját tömeg 5200 kg. A következő lépcső az SY60C verzió 6100 kg üzemi tömeggel, majd a 7280 kg-os SY75C típus következik. A kategóriát a Sany-nál az SY135C típusjelű, 14900 kg üzemi tömegű kotrógép zárja.
Közepes kotrógépeknek” nevezi a Sany a 20 tonna és 30 tonna közötti gépeket, melyből 2 típust kínálnak az európai piacon. Az SY215C üzemi tömege 23430 kg, míg az SY265C modellé 25500 kg. Mindkét verzióba EU STAGE IV kategóriájú, legújabb generációs Cummins QSB6.7 motort építenek, melyek a megfelelő teljesítmény mellett rendkívül kedvező fogyasztási értékeket garantálnak.
A „nagy kotrógépek” európai csoportját a 35200 kg üzemi tömegű SY365C típus és az 50500 kg-os SY500H verzió képviseli. Mindkét típusban EU STAGE IV kategóriájú, legújabb generációs Cummins motor dolgozik, a kisebb verzióban QSL9, míg az új generációs „erőművet” QSB12 típusjelű motor hajtja.A Sany lánctalpas kotrógépek európai piacra szánt tagjainak részegységei világvezető beszállítóktól származnak, a gépeket Kawasaki főszivattyúval, fordítómotorral, vezérlőtömbbel, és szintén Japánban gyártott KYB lánctalphajtó hidromotorokkal, munkahengerekkel és a legmodernebb vezérlő elektronikával szerelik fel. A világon egyik legfejlettebb, pozitív térfogatáramú hidraulika vezérlőrendszer biztosítja, hogy a főszivattyúból érkező hidraulikus folyadékáram egyenesen arányos a kezelő joystickból érkező vezérlőnyomással, így mindig a valós idejű teljesítmény igényhez igazodik a folyadékáram.
Forrás: Sany sajtólözlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?