SIMA 2019 Innovációs díjak
2018. december 04.
Két bronzérmet is elhozott a SIMA Innovációs Díjátadóról a nehéz terepen történő rakodásban világelső Manitou csoport. Az MLT szériához elérhető Eco Stop funkció, valamint az elhasználódott Manitou eszközök újrahasznosítására kínált megoldás egyaránt elnyerte a szakmai zsűri tetszését.
Az Eco Stop funkció elve nagyon egyszerű: a motor automatikusan lekapcsol üresjáratban, ha a kezelő nincs ott. Az üresjárat időtartama, ami után a motor lekapcsol, 1 és 30 perc között beállítható, ezért a funkció az összes mezőgazdasági munka során használható, és mindig a felhasználó igényét helyezi előtérbe.
A másik díjat egy olyan innovatív megoldással nyerte el a Manitou, amely gyorsítja az elhasználódott gépek leszerelési folyamatát. Maga a folyamat három tevékenységi területből áll. Először egy szervezeti fókuszon, amely lehetővé teszi, hogy a gép alkatrészeinek leszereléséhez szükséges idő akár 22%-kal csökkenjen. Másodszor, a a gazdasági fókusz célja, hogy csökkentse a felhasználók teljes gépfenntartási költségét a használt gépek viszonteladási értékét növelve. Ez a fókuszterület tartalmazza azt a célkitűzést is, hogy megerősödjön a cégcsoport "REMAN" nevű, felújított és használt alkatrészeket zárt beszerzési lánccal begyűjtő és értékesítő ágazata. Végül a harmadik tényezőként az innováció egy, az eljárás környezeti hatásának mérésére szolgáló elemzési projektet is magában foglal.
"Ma az anyagmozgató gépek gyártói közül kevesen tudják, hogy mi fog történni a géppel az életciklusa végén. Felelősségteljes és fenntartható megoldást kell kínálnunk erre a problémára, amely a legkisebb mértékűre csökkenti a természeti környezetre gyakorolt hatást" - nyilatkozta Maxime Deroch, a Manitou Csoport szolgáltatásfejlesztési díviziójának elnöke.
Manitou sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?