Tisztán elektromos villástargonca a Manitou-tól
2021. október 13.
Azok után, hogy az MRT VISION és VISION+ családok bemutatójára online került sor néhány hónappal korábban, a Manitou cégcsoport idén szeptemberben a belgiumi Matexpo szakkiállításon mutatta meg fizikai valójában az első MRT 2260 forgóvázas-teleszkópos villástargoncát.
6 tonnás terhelhetőségével és 22 méteres rakodási magasságával az új modell felveszi a versenyt hagyományos, belső égésű motorral szerelt társaival. Az MRT 2260 a cég tervei szerint három változatban lesz megvásárolható. A lítium-ion akkumulátorral szerelt, tisztán elektromos alapváltozat akár 4 órát is végigdolgozhat egyetlen feltöltéssel. Szintén 100%-ban elektromos, ám immár két akkuval ellátott típustestvére megduplázza ezt, így a gép évente akár 1000 órát tölthet munkával. A fentiek mellett elérhető lesz egy hibrid, hatótáv-növelős változat, melyben dízelmotor tölti az akkumulátort a folyamatos üzem érdekében.
Szöveg és kép: Manitou Europe
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?