A New Holland legújabb E szériás kotrói között méret szerint megtalálhatók a 2 tonnánál kisebb mini- a 2,5 és 3,8 tonna közötti midi- és az 5,5 - 6 tonnás kompakt lánctalpas kotrógépek. A hét különböző méretű kotró többsége SR (short radius) design szerint készült, azaz ú.n. "zéró farsöpréses" kivitel. A járószerkezetek között egyaránt megtalálható a gumiheveder, a gumilánc, az acéllánc és a gumibetétes acéllánc is. Közel 20 féle gyári és utángyártott munkaszerelék és adapter rendelhető, pl. gyorscsatlakozók, bontókalapács, fúró, nyíró és vágó szerelékek is. A sokféle méretnek, design-nak és, járószerkezetnek köszönhetően a New Holland E szériás kotrógépei rugalmasan alkalmazhatók sokféle feladathoz.
A New Holland gyár L200-as szériájú csúszókormányzású rakodói nagy teljesítményűek, kompakt csomagolásban. Az öt modellből álló csúszókormányos terméksor 590kg-tól 1360 kg-ig terjedő emelési kapacitású rakodókból áll, melyek emelési magassága 2850 mm-től akár 3300 mm-ig terjed. Az L200 széria rakodógépei a legszűkebb helyeken is elvégzik a munkát, 2 m-nél kisebb magasságuknak és 1,5 m körüli szélességüknek köszönhetően. Kiváló panoráma-kilátás nyílik a vezetőfülkéből, kiemelkedő a manőverező képesség, jó az egyensúly a vezetési komfort és a biztonság között.
A New Holland derékcsuklós homlokrakodó gépei jó önsúly – emelési kapacitás aránnyal rendelkeznek. Az új termék sorozat 7 különféle méretű modellből áll, melyek a különböző gém kialakításoknak köszönhetően összesen 12 féle kivitelben rendelhetők. A "C" és „D” szériás rakodók motorteljesítménye 58 és 197 Le között, hasznos teherbírásuk pedig 1,9 és 5,4 tonna között van.
A New Holland C szériás kotrórakodói sokoldalúak, mindentudó és termelékeny építőgépek, amelyek különböző feladatok elvégzésére képesek. A három különböző kombinált rakodógépből álló sorozat gépei két motorteljesítménnyel és kétféle kerékképlettel elérhetők. A széria zászlóshajója a B115C, amely a piacon elterjedt márkák kiváló alternatívája mivel elöl-hátul egyforma méretű abroncsokkal és négykerék kormányzással kerül forgalomba.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?