Új bontórobot a Brokk-tól
2021. március 29.
Tíz évvel a világ legnagyobb bontórobotjának számító Brokk 800 bemutatása után megérkezett a legújabb generációt képviselő új Brokk 900. A Brokk 900 több szempontból is ugrást jelent a korábbi géphez képest: szerkezetét és gépészeti elemeit megerősítették, megnövelték a teljesítményt, emellett az új bontókalapács is erősebb, és a robot precízebb munkára képes.
Miután a Brokk SmartPower™ technológiára alapozva átdolgozták a hajtásláncot, a gyártó tájékoztatása szerint a 900-as modell 25 százalékkal magasabb teljesítményt présel ki magából. Néhány éve épp a Brokk SmartPower™ teremtette meg az új etalont a bontórobotok megbízhatóságával és rendelkezésre állásával kapcsolatban, így e téren az új gép is hozza az elvárt szintet.
A Brokk 900 két változatban rendelhető: az alapkivitelű Brokk 900-ast a legnehezebb és legerősebb bontókalapáccsal szerelik, míg a Brokk 900 Rotoboom precíziós, forgatható gémrendszerrel készül. Bár a sztenderd Brokk 900 esetében két különböző hidraulikus kalapács közül választhatnak az ügyfelek, mindkettő erősebb az előd Brokk 800-ason alkalmazott eszköznél.
- BHB 1500: 1500 kg tömegű kalapács a létező legkeményebb anyagokhoz. A Brokk 900 hidraulikus teljesítményével kombinálva minden egyes ütésnél hatalmas energiát fejt ki. Ennél fogva szilárd kőzetek fejtésére alkalmas.
- BHB 1300: Némileg könnyebb bontókalapács a maximális termelékenység érdekében betonbontási feladatok során. Ha nem gránitszilárdságú kőzet fejtéséről van szó, a kalapács nagyobb ütésszáma és előnyösebb mérete hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.
A gyártó kiemeli, hogy a bontókalapácsok cseréje igen gyorsan elvégezhető.
Tekintettel az olyan alkalmazásokra, mikor a hozzáférés és a pontosság fontosabb az puszta erőnél, a Brokk 900 Rotoboom tervezésénél a rugalmasságon volt a hangsúly. Ebből kifolyólag a gém 360 fokban körbeforgatható, méghozzá a nagyfokú precizitás érdekében igen finom mozgásokkal. Annak érdekében, hogy képes legyen a forró lerakódások eltávolítására fémipari létesítményekben, nemcsak maga a gép hőálló, de a Brokk által szabadalmaztatott, hővédett hidraulikus kalapáccsal szerelik.
Mindkét Brokk 900 variáns rendelhető dízel és elektromos hajtáslánccal is. Ha fontos a minél alacsonyabb üzemeltetési költség és a környezetbarát felhasználás, a két opció közül az elektromos motor a kézenfekvő választás. Az új dízelmotor sem jelent problémát e tekintetben, ugyanis megfelel a napjainkban érvényben lévő legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is: teljesíti mind az amerikai EPA Tier 4 Final, mind az EU Stage V normát.
Noha a gép viszonylag nagy, több mint 11 tonnát nyom, egyetlen ember elég a kiszolgálásához.
Brokk 900 első példányainak leszállítása 2021 második negyedévének végén veszi kezdetét. A
Brokk AB alapján Maép
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?