Új dömpereket dob piacra februárban a JCB
Az 1-10 tonnás kategóriában rukkol elő új modellekkel britt építőgépgyártó, miután tavaly leboltolt a Terexszel. Mutatjuk, mit kell tudni az új munkagépekről.
2015. január 14.
A brit építőgépgyártó, a JCB idén a dömperek piacát mozgathatja meg, februárban ugyanis bemutatkoznak a 1-10 tonnás kategória új modelljei.
Az új munkagépek több típusban is a piacra kerülnek, 1, 2, 3 és fél, 5, 6, 9 és 10 tonnás kapacitású dömperek is rendelhetőek lesznek. A cég szerint ez 1 és 2 tonnás kapacitással rendelkezőeket elsősorban a házépítéshez vagy a tereprendezéshez ajánlják, míg a 3 valamint a 3 és fél tonnás modelleket az általános felhasználásra tervezték, várhatóan ezt fogják a legjobban keresni a kölcsönzők is. Az 6, 9 és 10 tonnás teherbírású modellek pedig a nagyobb földmunkával járó építkezéseken bizonyíthatnak majd. Az új munkagépek szabályos előrebillenő puttonnyal rendelkeznek és hidraulikus sebességváltóval kaphatóak.
Az dömperekkel új magasságokba törhetnek (Khl.com)
A hivatalos bemutatásra a 2015-ös Executive Hire Show kerül sor majd az angliai Coventryben februárban, ekkortól lesz az új dömper-sorozat is elérhető a JCB-viszonteladóktól. A vállalat szerint az új dömpereket is támogatni fogja a kereskedő-hálózat aftersales szolgálata. A hivatalos tájékoztatás szerint a tervezésnél többek közt a könnyű kezelhetőség, az egyszerű, világos, gyorsan átlátható műszerfal kialakítása voltak a legfontosabb szempontok.
Az iparági szakértők emlékeztetnek, az új dömperek piacra dobásához kellett a JCB és a Terex tavaly decemberi gyártói megállapodása, mellyel a Terex által gyártott motorok kerültek a JCB dömperekbe. A megállapodás kölcsönös volt, mert a Terex JCB sebességváltót használ több munkagépeinél.
Forrás: Khl.com
Fotó: Khl.com
AJÁNLÓ
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?