Új Dynapac finiser kisebb útépítésekhez
2023. június 07.
A Dynapac az idei ConExpo kiállításon leplezte le az elsősorban közepes vagy nagyobb parkolók, illetve mellékutak burkolására tervezett D17C aszfaltfinisert. 2,4 és 4,7 méter közti munkaszélességével – mely toldatok felszerelésével további 0,8 méterrel növelhető – az újdonság az FC1700C modellt váltja a cég kínálatában.
A D17C alapkiépítésben a Dynapac kéttonnás, VF0816 típusjelű padját kapta meg, mely kategóriájának legnehezebb padjaként a gyártó szerint tovább javítja a burkolatépítés minőségét. A terítőpaddal együtt a teljes gép üzemkész tömege 8,8 tonna.
120 lóerős Cummins motorjával a finiser legnagyobb menetsebessége 5 km/h, míg legfeljebb 43 méternyi burkolat kivitelezésére képes percenként.
Szintén újdonságnak számít a motor által hajtott, 16 kWh-s generátor, mely a hibákat kizáró, hatékonyságot és megbízhatóságot növelő fűtési rendszer része. Ennek lényege, hogy a padfűtés vezérlése automatikusan történik a munka folyamatosságának biztosítása érdekében.
A fejlesztés során a gyártó áttervezte a csigarendszert is, hogy hatékonyabbá váljon az anyag továbbítása a padhoz. A négycsigás rendszer a Dynapac megfogalmazása szerint „kiváló minőségű, magabiztos munkát tesz lehetővé azáltal, hogy kiváltja a kézimunkát nagyobb szélességű burkolatépítéskor.”
Emellett tovább nőtt a kényelem és egyszerűsödött az irányítás is. A kormányzás két joystick segítségével történik: egyenes irányú haladáskor a két kar azonos irányba mozog, ám élesebb fordulókhoz ellenkező irányba téríthetők ki.
A kettős adagolószalag szélessége 56 cm.
A D17C alapfelszerelése a teljesség igénye nélkül:
- Megfordítható irányú csigák és szalag
- Cserélhető, kopásálló adagolóléc-lapok
- Több szekcióból álló, kopásálló csigák
- Lemosórendszer
- Dupla kezelőpult hagyományos elektronikával
- Oldalesés-vezérlés padtoldatokhoz
- Fűtött oldalpajzs
A fentieken túl felár ellenében többek közt szintezőrendszer, padtoldatok, vonóhorog, vágólemezek és esővédő tető is rendelhető az új finiserhez.
Forrás és fotó: Ammann
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?