Új földmunkagép abroncs a Continentaltól
2021. április 07.
A Continental-csoport úgy döntött, a földmunka gépek irányába bővíti General Tire márkájának kínálatát. Ennek érdekében dobták piacra a – széria többi termékéhez hasonlóan – V.ply technológiára épülő General TE95 abroncsot, mely komoly tapadást biztosít, különösen talajtömörítési munkák esetén út- és egyéb építőipari alkalmazásokban. A General Tire már 18 különböző abroncstípust kínál a földmunka-ágazat számára. A Continental 2020 első felében mutatta be első földmunkagépre fejlesztett termékeit, és a választék mára összesen 14 méretet foglal magába, melyek közt megtalálhatók a homlokrakodókon, dózereken, dömpereken és szkrépereken használt leggyakoribb méretek.
A gyártó szerint építőgépekre – például kombihengerekre – felszerelve a General TE95 ideális abroncskontúrja garantálja az egyenletes nyomáseloszlást, így tömörítés közben kíméli a munkaterület talaját. A homokos, saras vagy köves talajok azonban komoly kihívás elé állítják az építőgépeket, teszik hozzá, ebből a megfontolásból a General TE95 egyedi kiosztású, masszív futófelület-blokkjai gondoskodnak az egyenletes tapadásról a legkülönfélébb talajviszonyok közt. Mint a márka minden földmunkára fejlesztett terméke esetében, a V.ply felépítés erős oldalfalakkal vértezi fel a TE95 abroncsot is, ami hatékony védelmet jelent az átszúródás és felhasadás ellen.
A General Tire minden abroncsszériája az innovatív V.ply technológiára épül, mely egyesíti a radiál és diagonál abroncsok előnyeit. Ehhez az abroncsok szövésmintájában a szálak a hagyományostól eltérő szöget zárnak be egymással. Sőt, mivel az acélszálak nem biztosítanak tökéletes kötést a karkasz és a gumi futófelület között, a V.ply technológia nagy szilárdságú polimerek használatát foglalja magába. A General Tire V.ply abroncsok karkasza akár 22 rétegnyi keresztirányú szálat tartalmaz, melyek különleges V-mintázatban helyezkednek el a három acélszövet-vázban. Ellentétben a hagyományos diagonál gumiabroncsokkal, a V.ply abroncsok átfedő textilrétegei nagyjából 30 fokos szöget zárnak be egymással. Az oldalfalak rétegeivel együtt dolgozva mindez merevebb abroncsszerkezetet eredményez, vagyis nő a tartósság és a stabilitás hirtelen manőverek és kanyarodás közben.
Jelen pillanatban a General Tire az alábbi termékekkel van jelen a földmunkagép ágazatban:
- General TE65: Alacsony profilú, nagy peremszélességű abroncs nehéz földmunkákra és rakodási munkákra használt homlokrakodókhoz és dózerekhez
- General TE191: Strapabíró homlokrakodó-abroncs földmunkákhoz és rakodási feladatokhoz
- General TE 6: Nem forgásirányos L3 abroncs csúszókormányzású rakodókhoz
- General TE188: Többcélú földmunka-abroncs merev vázas- és csuklós dömperekhez, rakodógépekhez, szkréperekhez
- General TE132: Kimondottan nehéz terepen és rövidebb távokon használt dömperekhez tervezett, nagy peremszélességű abroncs
- General TE11: Erősen bordázott kialakítás főként gréderekhez
- General TE95: Egyenletes nyomáseloszlás és a széles kialakításnak köszönhetően elsősorban tömörítési munkákhoz, hengerekre
Continental Reifen Deutschland híre alapján Maép
.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?