Új generációs Doosan minikotrók

A Doosan Infracore Europe idén április elején jelentette be a 2,8 tonnás DX27Z-7 és a 3,9 tonnás DX35Z-7 3.9 minikotrók piaci bevezetését.

2022. május 26.

A Doosan Infracore Europe idén április elején jelentette be a 2,8 tonnás DX27Z-7 és a 3,9 tonnás DX35Z-7 3.9 minikotrók piaci bevezetését. Munkatartomány szempontjából a két Stage V-kompatibilis újdonság nem csupán a cég előző generációs gépeit, de a gyártó szerint a piacon fellelhető minden más modellt is lepipál. A gépek emellett komolyabb emelési kapacitással és ásóerővel is büszkélkedhetnek.

DoosanCONNECT telemetria

Ugyancsak említésre méltó jellemzője az új Doosan minikotró-családnak, hogy tagjai kivétel nélkül megkapták a DoosanCONNECT rendszer legfrissebb, 3.0 verziószámú változatát, mely a gépeken elhelyezett szenzorokból befolyó adatok összegyűjtésével segíti a kotrók távfelügyeletét. Ezzel immár a DX27Z-7 és DX35Z-7 kotrók a legkisebb munkagépek a Doosan kínálatában, melyeken sikeresen megtörtént a DoosanCONNECT integrációja.

Az új felsővázat is magába foglaló átdolgozott modellplatformmal a gyártó új, globális arculatának jegyeit hordozó DX27Z-7 és DX35Z-7 masszívabb és tartósabb lett, miközben a gépek farsöprés nélküli kialakítása ideális szűk helyeken végzett munkákhoz például építőipari, tereprendezési vagy közműépítési területen.

A két típusba a Doosan D17 jelű dízelmotorja kerül 18,4 kW (24,7 Le) csúcsteljesítménnyel. Ebből kifolyólag a Stage V előírás teljesítésével egyidőben a gyártó szerint a két gép teljesítménye és nyomatéka egyedülálló saját kategóriájában, ezzel rengetegféle feladatra válnak alkalmassá, nem utolsósorban a nehezebb munkákra is.

A DX27Z-7 és a DX35Z-7 esetében a hidraulikakör szállítási teljesítménye 58, illetve 74 l/perc, ami nagy segítség szerelékekkel végzett munkákhoz. Szintén ebből a szempontból előnyös, hogy a gyártó áttervezte az ellensúlyokat, amivel garantálhatóvá vált a nagyobb stabilitás munka közben. A két géphez hosszított kanálszár is rendelhető, melyhez csomagban 60, illetve 100 kg-mal nehezebb ellensúly jár.

Mindkét új modellről elmondható, hogy a gémfordítás szöge és tartománya megfelel a hasonló kategóriájú gépektől megszokottnak. Azzal, hogy a gémfordító munkahenger a bal oldalra került, a gépkezelő a kotró jobb oldalával szorosan falak vagy más akadályok mellé állhat, és így is hatékonyan dolgozhat. Átalakult a felsőváz felépítése, melynek során az üzemanyagtartály és a gémfordító henger a fülke aljával egy szintbe került, a fő vezérlőszelep pedig a jobb oldalon kapott helyet, így könnyebb hozzáférni karbantartási és javítási munkák céljából.

https://www.youtube.com/watch?v=wlLeSb7SKw8

Új dózer tolólap és dózer kezelőszerv

A DX27Z-7 és DX35Z-7 minikotrók új dózer tolólappal gördülnek ki a gyárból, mely függőleges mozgástartomány szempontjából megelőzi a piacon megvásárolható többi gépet.

Az új késhez új kezelőkar is dukál, melynek segítségével nemcsak a tolólap hidraulikája állítható, de a karon elhelyezett kapcsolóval a menetsebesség is megválasztható. Ha magas sebességfokozatban emelkedőn felfelé haladva a hidraulikanyomás egy bizonyos szint fölé emelkedik, egy biztonsági szelep lép működésbe, és a kotró automatikusan alacsony fokozatba kapcsol, hogy csökkentse az igénybevételt.

A Doosan új gépei nagyobb, tágasabb fülkét is kaptak, vagyis irányíthatóság és kényelem szempontjából sem kell szégyenkezniük.

Új komfortfülke

Igazodva a korszerű elvárásokhoz, az új DX27Z-7 és DX35Z-7 modelleket csordultig pakolták innovatív funkciókkal és felszerelésekkel, ez pedig talán sehol nem érhető tetten oly könnyen, mint az új komfortfülkében. A belső tér egy csupaüveg ajtón át közelíthető meg, ami már önmagában is jó hatással van az oldalirányú kilátásra. Ehhez társulnak a nagy fényerejű LED-es munkalámpák, melyek mellé további – szintén LED-es – fényforrások is rendelhetők extraként. Az új fülke fontosabb jellemzői:

  • Továbbfejlesztett fűtőrendszer (légkondicionáló rendelhető)
  • DAB audiórendszer
  • 14 cm képátlójú érintőképernyő
  • Fűtött, mechanikus felfüggesztésű ülés szövetborítással
  • Hüvelykujj-görgő a joysticken
  • Kiegészítő hidraulikakör teljesítményszabályzó (tízfokozatú)
  • Pohártartó és 12 voltos aljzat
  • Felhajtható pedálok
  • Menetsebesség-választó a tolólap kezelőszervén

Az átdolgozott hűtő-fűtő rendszer szintén az iparág élvonalát képviseli: a légáram beállításához a korábbinál is több légbeömlőt kínál, többek közt rostélyok vannak az első és hátsó oszlopokon is. Emellett a beömlők mérete is nagyobb lett, ezzel biztosítható a megfelelő levegőmennyiséget, de a befúvónyílások akár el is zárhatók, csakúgy, mint egy személyautóban.

A két új Doosan-minikotró hidraulikarendszerébe bekerült egy új nyomáscsökkentő szelep is a kétirányú, illetve opcionálisan a forgató mozgáshoz, melynek révén a gépkezelő tíz fokozatban állíthatja a teljesítményt a joystickre helyezett görgő segítségével.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©