Új Hitachi bontókotrók

A gyártó természetesen a hatékonyságot és a biztonságot tartotta a legfontosabb szempontoknak. 

2023. december 28.

A Hitachi három speciális kotróval állt elő, melyekkel a hatékonyságot, kihasználtságot és biztonságot kívánják fokozni a nagy igénybevételt jelentő építőipari és bontási projekteken. Ennek érdekében a főként másodlagos bontási munkákra szánt ZX390TC-7 eszközhordozót úgy alakították át, hogy nagyobb szerelékekkel dolgozhasson, míg két többfeladatú modellt (ZX400MC-7 és ZX600MC-7) általános bontási feladatokra szabtak, így akár négyféle gémmel is megvásárolhatók. A trió tagjai számos gépet helyettesíthetnek a munkaterületen, ami megkönnyíti a szervezést és tervezést, valamint minimálisra szorítja a szállítási költségeket és személyi kiadásokat.

ZX390TC-7

A hatékonyságra és biztonságra kihegyezett kotrók az alapkonfigurációjú, Stage V motoros Hitachi Zaxis-7 modellekre épülnek, a továbbfejlesztésükben pedig a Kenki Technology Group GmbH (KTEG) is részt vett.

A megnövelt méretű gém- és kanálmozgató munkahengereknek köszönhetően, illetve az egy kategóriával nagyobb gépekről ismerős, megerősített gémszerkezetnek, a ZX390TC-7 akár öttonnás munkaeszközöket is felvehet – ide tartoznak például az olyan hidraulikus vágó-roppantó ollók, melyeket általában nagyobb gépeken szokás alkalmazni. Ehhez passzol a hidraulikus vezérlőrendszer is, mely minden munkaeszközzel kompatibilis, és a beállítások néhány másodperc alatt módosíthatók.

Szerelékek

Az extra stabilitás érdekében a ZX390TC-7 masszív járóműve 25 cm-rel hosszabb, mint a sztenderd ZX350LC-7 modellé, és az ellensúlyt is megtoldották 1,4 tonnával. Gondolván a gépkezelők biztonságára, a speciális gépet oldalütközés elleni védelemmel és bontásra optimalizált fülkével szerelték. Utóbbinak a 2-es szintű FOPS rendszeren túl része a szélvédő extra védelme is, míg az ablakok P5A minősítésű biztonsági üvegből készültek. Biztonsági szempontból lényeges a fülkéből nyíló kivételesen jó kilátás is, amihez a 270 fokos felülnézeti képet adó „Aerial Angle” kamerarendszer is sokat tesz hozzá.

A multifunkciós ZX400MC-7 és ZX600MC-7 típusok megkapták a ZX390TC-7 több speciális funkcióját is, de a két nagyobb gépet eleve úgy tervezték, hogy mindenfajta bontási projekten használhatók legyenek. Ennek érdekében a vevők akár négyféle gémkialakítás közül válogathatnak: az egy- és kétrészes gém mellett a nagy kinyúlású bontógémek közül a ZX400MC-7 a 21 vagy 24 méteres változatot, a ZX600MC-7 pedig a 26 vagy 30 méteres verziót hordozhatja. A rendelhető teleszkópos gémmel az utóbbi kotró akár 34 méterre is felnyúlhat.

ZX600MC-7

Csakúgy, mint a ZX390TC-7, a két nagyobb modell is megkapta a minden munkaeszközhöz alkalmas hidraulikus vezérlést.

A gyártó „Boom Quick Connect” és „Tool Quick Connect” elnevezésű rendszereinek köszönhetően mind a gém, mind a szerelék gyorsan cserélhető a fülke elhagyása nélkül. A műveletet egyetlen ember is elvégezheti mindössze két perc alatt.

A gémcsere nyújtotta rugalmasság lehetővé teszi az üzemeltető számára, hogy mindig az adott feladathoz leginkább illő eszközzel dolgozzon, ezzel is javítva a hatékonyságot. A tripla gémemelő munkahenger, a 360 fokos munkát támogató, szélesíthető járószerkezet és a hosszabb lánctalpak szintén sokat tesznek hozzá a két gép sokoldalúságához.

Emellett a kilátást a két nagyobb modellen 30 fokban dönthető kabin szolgálja. A kezelő többféle kameranézetet jeleníthet meg a képernyőn: ide tartozik többek közt a munkaeszköz-nézet, az oldal- és hátulnézet, vagy a kotró környezetét madártávlatból mutató 270 fokos kép. Szintén a biztonság terén jut szerephez a terhelésmérő és túlterhelésre figyelmeztető rendszer, a kitolható járómű és a megnövelt tömegű ellensúly.

Forrás: Hitachi Europe, címlapon ZX400MC-7

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©