Új Komatsu midikotró
2021. szeptember 16.
Megjelent a PW98MR-11 midikotró a Komatsu Europe kínálatában. A kis fordulósugarú Komatsu PW98MR-11 kotró áthidaló megoldást kínál a kompakt és nagyobb építőipari gépek között. A midikotró üzemeltetési koncepciójának egyik sarokpontja, hogy szó szerint a vezető kezébe adja az irányítást: a haladási irány, az alsóvázra szerelt eszközök, illetve a manuális/automatikus differenciálzár egyaránt a joystickekre vagy a műszerfalra helyezett gombokról vezérelhető. Így az ember anélkül változtathatja a jobb oldali joystick funkcióját, hogy levenné róla a kezét: vezérelhető innen akár a gém, akár a járómű a dózer tolólappal végzett pontos munka érdekében.
A PW98MR-11 kompakt kialakítását meghazudtoló emelési kapacitással büszkélkedhet. A teljesítmény, az előnyös méretek és a precíz irányítás kombinációja az, ami kézenfekvő megoldássá teszi az új kotrót szűk városi környezetben végzett emelési- vagy földmunkákhoz, útépítéshez, vagy épp csatornaépítéshez. Hála az oldalirányban elforgatható gémszerkezetnek, a kotró könnyebben boldogul az épületek, kerítések vagy egyéb akadályok közelében végzett ásási munkákkal, míg a védelemmel ellátott gémmozgató munkahenger a tehergépkocsik rakodását teszi biztonságosabbá. Csúszós vagy egyenetlen talajon dolgozva az alapáras 100 százalékos differenciálzár garantálja az optimális tapadást, és ebből adódóan a mozgékonyságot.
Napjainkban egyre nagyobb igény mutatkozik a környezetbarát megoldások iránt, a települések pedig mind érzékenyebbek az emisszióra. A Stage V-kompatibilis PW98MR-11 lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy bármely tenderen versenybe szálljanak.
A gyártó az alábbiakban foglalta össze A PW98MR-11 legfontosabb jellemzőit:
- Modern, könnyen felismerhető, esztétikus Komatsu MR-11 formaterv
- EU Stage V-kompatibilis dízelmotor részecskeszűrővel, de SCR-rendszer nélkül – környezetbarátság, alacsony költségek, gondtalan üzemeltetés
- Megnövelt teljesítmény az elődmodellel (PW98MR-10) összevetve.
- Új hűtőventilátor-kuplung – alacsony zajszint és kedvezőbb üzemanyagfogyasztás
- Termelékenység: 5 százalékkal magasabb a PW98MR-10 modellel összevetve (gyorsabb emelés és felsőváz-fordítás).
- Üzemanyagfogyasztás (l/óra): 10 százalékkal alacsonyabb a PW98MR-10 modellel összevetve.
- Átfolyás a szereléknél (l/perc): +10 százalék a PW98MR-10 modellhez képest
- Új vonóhorog opció: legfeljebb 3,5 tonnát vontathat
- Sztenderd LED-es munkalámpák: látni és látszani minden körülmények közt
- A kiegészítő hidraulikakör teljesítménye egyszerűen állítható a monitorról
- Komatsu integrált szerelékkezelő rendszer: átfolyási teljesítmény és nyomás egyszerű beállítása
- Fordító pedál helyett fordítás a joystickről: nagyobb lábtér, kényelmesebb fülke.
- 100 százalékos differenciálzár: többé nem okoz gondot az elégtelen tapadás sáros, csúszós talajon.
- Könnyen tisztítható hűtő az átdolgozott porvédőnek köszönhetően
- Új, nagyméretű szervizpanelek: könnyű, gyors, biztonságos karbantartás
- A motorkarbantartási pontok egy oldalra kerültek és elérhetők a talajszintről – könnyű, gyors, biztonságos kiszolgálás
- 20 mm-rel kisebb szállítási magasság az elődmodellhez (PW98MR-10) képest
- Automatikus kétutas -> egyutas -> kétutas szerelékváltás: biztonságos, gyors és sokoldalú
A Komatsu Europe alapján Maép
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?