Új kotrókkal bővítette európai kínálatát a Hyundai

A HX160A L és HX180A L modellek  a Hyundai Construction Equipment  A-sorozatú kotrócsaládjának tagjai.   

2022. április 12.

HX160A L és HX180A L modellek legfontosabb jellemzői:

  • Cummins EU Stage V B4.5 dízelmotor a korábbi modelleknél 13 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 27 százalékkal magasabb nyomatékkal
  • P módban akár 5 százalékkal alacsonyabb üzemanyagfogyasztás földmunkák és tehergépkocsik rakodása során
  • 60 százalékkal kevesebb kibocsátott részecske EGR alkalmazása nélkül
  • Új emelési mód, mely finomabbá teszi az irányítást és növeli az emelési kapacitást, miközben csökkenti a motor fordulatszámát és többletteljesítményt biztosít
  • Frissített Electric Pump Independent Control (EPIC) az optimális hidraulikus teljesítményhez a munkaterhelés függvényében

A Hyundai Electric Pump Independent Control (EPIC) rendszerét a gépekhez hangolták, hogy maximálisan kihasználható legyen a Cummins B4.5 dízelmotor ereje. Mindkét új kotróban a turbódízel 115 kW (155 Le) teljesítményű változata lakik, melynek tekintélyes 712 Nm-es nyomatéka már 1200-as percenkénti fordulaton rendelkezésre áll. A változó térfogatáramú hidraulikaszivattyúk párban 160 liter/perc szállítási teljesítményt tudnak felmutatni, vagyis a HX160A L és a HX180A L termelékenység szempontjából veri a legtöbb versenytársat.

Köszönhetően a motorteljesítmény és a hidraulikarendszer még jobb összehangolásának, a kotrók a korábbi HX szériával összevetve P módban akár 5 százalékkal kevesebb gázolajjal is beérik földmunkák és rakodás esetén. Emellett a központi vezérlőszelep és a hidraulikacsövek átdolgozásával a gyártó a rendszer energiaveszteségét is a minimálisra szorította le.

Az üzemeltetők keze alá dolgozik az új emelési mód, mely finomabbá teszi az irányítást és növeli az emelési kapacitást, miközben csökkenti a motor fordulatszámát és szükség esetén többletteljesítményt biztosít. Extraként rendelhető a Fine Swing Control funkció, mely kisimítja a mozgásokat – így a gém rázkódását is – a felsőváz forgatása közben. Ezzel szemben alapáras az automatikus biztonsági reteszelés, mely meggátolja a kotró hidraulikus egységeinek véletlen használatát.

További testre szabásra ad lehetőséget, hogy a kezelő a Boom Priority funkció segítségével választhat a gyorsabb felsőváz-forgás és a gém nagyobb sebessége között. Sőt, a kanálszár mozgási sebessége külön is finomhangolható. A fentiekhez kapcsolódik, hogy mostantól a beállítások a kulcsra programozhatók, vagyis a gép indításakor az adott kezelőhöz tartozó beállítások lépnek életbe. Emellett szükség esetén a munkagép tulajdonosa korlátozhatja is a hozzáférést egyes funkciókhoz a menüben.

Egyedi igények

Míg a HX160A L üzemi tömege 17.455 és 19.050 kg között változik, a valamivel nagyobb HX180A L esetében az érték 18.140 és 19.985 kg közé esik. Mindkét modell többféle láncpapuccsal rendelhető 500 és 700 mm-es szélesség között, de a HX180A L alacsony talajnyomású változatban felszerelhető 800 mm-es papucsokkal is. Növelendő a sokoldalú felhasználhatóságot, a vevők kérhetik a kotrókat teljes szélességű tolólappal is, mely stabilitás szempontjából is előnyös kotrási vagy emelési munkák közben.

A sztenderd egyrészes gém 5.100 mm hosszú, melyhez háromféle hosszúságú (2.200 mm, 2.600 mm, 3.100 mm) kanálszár párosítható, így legfeljebb 9.450 mm-es vízszintes kinyúlás és 6.530 mm-es kotrási mélység érhető el. Ennek alternatívája a szintén 5.100 mm-es gyári kétrészes gém, melyhez a fentiek közül a két rövidebb kanálszár passzol. Utóbbi konfigurációban a maximális kinyúlás 9.110 mm, a legnagyobb kotrási mélység pedig 5.690 mm.

A vevők a rendelhető extrákkal saját igényeikhez szabhatják a kotrókat. Megvásárolhatják például a Hyundai tökéletes kilátást és biztonságot szolgáló Advanced Around View Monitoring (AAVM) kamerarendszerét vagy a tükörkamerát, amely a holtteret hivatott csökkenteni a kotró jobb oldalán.

Beikszelhető az extralistán a fülke FOG 2-es szintű védőrácsozása, illetve a felsőváz oldalvédő elemei, melyek szűk helyeken és nehéz körülmények között óvják a gépet. A további rendelhető tételek közt említhető a markolókanalakhoz alkalmas háromutas szelep, a levegő előszűrő vagy a hűtőfolyadék-előmelegítő.

Az A szériás gépek fülkéje 13 százalékkal nagyobb térrel várja a kezelőt, de történtek más fejlesztések is. Új kialakítású kapaszkodó került az ajtó mellé, ami nemcsak a bejutást könnyíti meg, de akadálytalanabb kilátást tesz lehetővé oldalirányban. Szintén a fülke és a szervizpontok megközelítését segíti, hogy a gyártó szélesebb csúszásgátló fellépőket alkalmazott.

Odabent egy 20 cm képátlójú kapacitív érintőképernyőt találunk, mely hagyományos módon, a személyautókból már ismerős forgókapcsolóval is kezelhető. A Kawasaki gyártmányú joystickekre plusz kezelőszervek is kérhetők a kiegészítő hidraulikakörhöz, menethez pedig egypedálos üzemmód is rendelkezésre áll.

Nagy figyelmet kaptak a legmodernebb digitális technológiák is: ilyen a már bizonyított Hi-MATE telemetriarendszer, mely többek közt távdiagnosztikára is alkalmas. Frissült a Mobile Fleet applikáció, amivel a flottatulajdonosok számára egyszerű hozzáférni az üzemeltetési adatokhoz, így nyomon követhető a gazdaságos üzemeltetés, a kihasználtság, de megtekinthetők a hibakódok is.

Szervizelhetőség szempontjából is előnyös, hogy az új kotrók átdolgozott hűtőegységet kaptak. Ezen felül a motorolaj és a szűrő csereperiódusa 500 óráról 800 órára növekedett, míg az üzemanyagszűrőt és előszűrőt 500 óra helyett elegendő 1000 óránként cserélni. Mindez nagyban hozzájárul a csekélyebb szerviz- és karbantartási költségekhez, ráadásul csökkenti a tervezhető állásidőt és növeli a kihasználtságot.

A Cummins és a Hyundai által közösen fejlesztett, feláras Engine Connect Diagnostics (ECD) rendszeren keresztül a szervizesek és forgalmazók diagnosztikai jelentésekkel és a gép teljesítményének elemzésével segíthetik az ügyfeleket. Ehhez jön hozzá a HCE-DT Air alkalmazás, mely vezeték nélküli kapcsolódást tesz lehetővé okostelefonnal vagy laptoppal.

Szöveg és fotók: Hyundai Construction Equipment Europe

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©