Új lánctalpas daruk a Kobelco kínálatában

A Kobelco Construction Machinery három lánctalpas modellel indította útjára az új G-4 hidraulikus lánctalpas daruszériát.

2024. január 24.

A Kobelco Construction Machinery három modellel indította útjára az új G-4 hidraulikus lánctalpas daruszériát:

  • CKE900G-4: 100 t legnagyobb emelési kapacitás (3,6 m kinyúlásnál)
  • CKE1350G-4: 150 t legnagyobb emelési kapacitás (4,4 m kinyúlásnál)
  • CKE2500G-4: 250 t legnagyobb emelési kapacitás (4,6 m kinyúlásnál)

CKE1350G-4 / CKE2500G-4

A korábbi G-sorozatú daruk alapkoncepcióját továbbvivő CKE1350G-4 és CKE2500G-4 modellben az európai Stage V kibocsátási normával kompatibilis Isuzu motort találunk, emellett a két lánctalpas új fülkét is kapott a jobb kilátás, a fejlettebb funkciók és az ebből eredő komolyabb hatékonyság érdekében. A duó tagjai két év után térnek vissza a gyártó kínálatába, és 2024-től lesznek megvásárolhatók.

CKE900G-4

Ezzel szemben a CKE900G-3 utódmodelljeként színre lépő CKE900G-4 már 2023 októbere óta kapható. Hasonlóan két nagyobb típushoz, ez esetben is az Isuzutól származó Stage V motor lakik a motortérben.

A daruk alapkoncepciója azokra a kipróbált, bevált technológiákra épül, mint a korábbi G-széria, így a triumvirátust a kiemelkedő megbízhatóság, tartósság és kihasználhatóság mellett egyszerű üzemelthetőség jellemzi. Megmaradt az elődök könnyű szállíthatósága is.

A három lánctalpas daru Isuzu motorjai immár teljesítik a Stage V kibocsátási szabvány nem közúti mobil gépekre vonatkozó határértékeit.

A legkisebb CKE900G-4 modellben a japán gyártó 7,79 literes, 6HK1 kódjelű vízhűtéses turbódízele teljesít szolgálatot. A soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses motor névleges teljesítménye 210 kW 1900-as percenkénti fordulaton.

Alapjellemzőit tekintve hasonló a két nagyobb gép Isuzu 6UZ1 motorja is – vagyis egy vízhűtéses, soros hathengeres turbódízelről van szó –, ám a hengerűrtartalom itt már 9,84 liter, ami 270 kW csúcsteljesítményre elegendő 2000-es percenkénti fordulaton.

Jelentős változás, hogy a keresztmerevítő száműzésével a kezelő lábától egészen a fülke tetejéig már semmi sem akadályozza a kilátást a szélvédőn keresztül, amihez hozzájárul az is, hogy alacsonyabbra került az ablaktörlő motorja, ráadásul így a törölt felület is megnőtt. Nem újdonság, hiszen mindez már az előző G-szériában is megvolt, de a kabinban elhelyezett Machine Learning (ML) monitor fokozatmentesen forgatható mind függőlegesen, mind vízszintesen, ebből fakadóan soha nem akadályozza szükségtelenül a kilátást.

Az ülés mellett a joystickek konzolja is állítható, tágabb határok között, mint a korábbi G-sorozatú modellek esetében. 

Az új G-4 széria megtartotta a Kobelco hagyományos hidraulikus irányítórendszerét, ami a gyakorlatban könnyen megszokható, kézenfekvő irányításban és tfinom mozgásokban ölt testet. Jól hallható például, mikor a csörlő dobja forogni kezd, a felsőváz forgatása pedig pontosan és határozottan a kívánt helyzetben állítható meg.

Emellett a tervezéskor a mérnökök nagy figyelmet szenteltek az ML monitor áttekinthető menürendszerének is, egyszerűvé téve a gép beállítását.

A Kobelco környezetbarát G-üzemmódjának funkciói a darucsalád minden tagján rendelkezésre állnak. Ide tartozik többek közt a „G Winch”, mely a motor fordulatszámának megemelése nélkül teszi lehetővé a kötél gyors mozgatását, illetve a gázolajfogyasztást alsó hangon is 10 százalékkal csökkentő „G Engine”, melyet automatikus motorleállítás is kiegészít.

Szintén minden modell megkapja a KCROSS (Kobelco Crane Remote Observation Satellite System) műholdas távfelügyeleti rendszert, melyen keresztül a gépek képesek elküldeni az aktuális munkakörülményekről árulkodó adatokat, földrajzi helyzetüket, vagy épp a karbantartási előzményeket, ami nagyban megkönnyítheti a flottakezelők dolgát.

Kobelco Construction Machinery közleménye alapján Maép

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©