Új mobil röpítő törő a Sandvik 3-as szériájában
2021. december 29.
A QI353 teljesen új fejlesztésű, közepes méretű lánctalpas alapra épül, melyre egy egyedi kialakítású Prisec röpítő törő kerül. Az így létrejött gép a piacon napjainkban fellelhető legsokoldalúbb közepes röpítő törő, mellyel a gyártó elsősorban a kőbányászati és recycling ágazatokat, illetve bértöréssel foglalkozó vállalkozókat célozza meg.
A termelékenységre kihegyezett QI353 óránként 400 tonna anyagot képes feldolgozni. Ezt elősegítendő, az új előadagoló kissé ívelt, erősített oldalfalakat kapott, tölcsérszerű kialakítása pedig az eltömődés elkerülésében és a törés folyamatosságának biztosításában jut szerephez. Ezenfelül a gépbe új vibrációs adagolóasztalt építettek, nagyobb előtétrostájához pedig könnyebb hozzáférni az alkatrészek cseréjekor. A QI353 lelke mégis az új, közepes méretű Prisec röpítő törő, mely a kapacitás és a hatékonyság érdekében kategóriája legnagyobb garatméretével (1170 mm×730 mm) és legnagyobb rotorátmérőjével (1150 mm) büszkélkedhet. Köszönhetően az állítható ütközőlapoknak és rotorsebességnek, a gép sokféle frakció előállítására alkalmas, míg a kihordószalagok felső pereme magasabbra került, hogy nagyobb anyaghalmazokat lehessen létrehozni.
A QI353 belsejében megnövekedett az anyagokat átvezető elemek mérete, hogy az anyag szabadon áramolhasson, mialatt a folyamatos törést a terhelésérzékelő adagolórendszer szavatolja. A kopás mérséklése és a törési kapacitás emelése érdekében a gépbe nagyobb előtétrosta került. Ezen túlmenően a karbantartási periódusok is hosszabbak lettek, a beépített üzemanyagtartály pedig nagyobb űrtartalmú, hogy ritkábban legyen szükség feltöltésre.
A QI353 röpítő törőt kezdettől fogva úgy tervezték, hogy kevesebb energiát fogyasszon. Ennek érdekében a kétlépcsős előtétrosta meggátolja, hogy finom szemcsés anyagok kerüljenek a törőtérbe, ami nemcsak a kapacitásra van jó hatással, de a kopásból adódó költségeket és az energiafelhasználást is csökkenti. További előny, hogy karbantartáskor 40 százalékkal kevesebb hidraulikafolyadékra van szükség, ráadásul a szervizperiódusok hosszabbak is lettek. Mindezzel sikerült elérni, hogy 10 000 üzemóránként (mintavétel függvényében) akár 64 százalékkal csökkenthető a felhasznált hidraulikaolaj mennyisége. A QI353 hajtásrendszere a maximális teljesítmény és költséghatékonyság érdekében megfelel a legszigorúbb emissziós előírásoknak is.
A leválasztott finom szemcsés anyagokat kihordó szalag jobb és bal oldalra is felszerelhető, az előtétrosta alatt pedig egy háromállású csúszdával állítható, merre távozzanak az ilyen anyagok. A gépre átalakítás nélkül felszerelhető a Sandvik HS323 osztályozómodul, így a törő nyitott vagy zárt rendszerben is üzemelhet.
Az osztályozómodul kevesebb mint 30 perc alatt üzemkész állapotba hozható, ráadásul felszereléséhez további emelőgépek használata sem szükséges. A szabadalmaztatott modullal igazi multifunkciós gép jön létre, mely osztályozóként és röpítő törőként is használható.
Forrás és fotó: Sandvik Group
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?