Új Palfinger targoncák
2024. október 11.
A piacvezető Palfinger a hannoveri IAA Transportation kiállításon mutatta be legújabb modelljeit, vagyis az új FLS széria példányait. Így a szabadalmaztatott elfordítható üléssel szerelt hordozható villás targoncák az ágazat első számú rendezvényén debütáltak.
Az új FLS sorozat révén a Palfinger élre ugrott a hordozható targoncák piacán. Ez annak tudható be, hogy – egyedülálló módon a gyártók között – jelenleg minden kategóriában kínál hordozható targoncákat: ideértve a középüléses és oldalüléses modelleket, illetve a teherautó hátulján vagy a tengelyek közti dobozban elhelyezett, rádiótávvezérléssel ellátott példányokat. Az italos göngyölegek rakodásától a nehéz terepek leküzdéséig a hordozható villás targoncák rengeteg feladatra alkalmasak, a most bemutatkozó FLS széria pedig a piac legszélesebb kínálatát nyújtja a vásárlóknak. Az új modellek megalkotásakor a Palfinger elsősorban a legmagasabb szintű kényelemre, biztonságra és üzemidőre koncentrált.
FLS 25: Mindent a gépkezelők kényelméért
A Palfinger az FLS 25 oldalüléses modellel egészítette ki hordozható targoncáinak körét, ráadásul a modell megkapta a gyártó elfordítható ülését is. A meglévő, középüléses változatokkal együtt az újdonság magasabb szintre emeli a gépkezelői kényelmet és a biztonságot. Ennek egyik fontos eleme, hogy a 25 fokban kifelé fordítható ülés nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást, míg az ergonomikus kialakítású fülke használat közben 5 fokkal befelé fordul, hogy a komfort emelésével tegye kevésbé kimerítővé a munkát.
Palfinger FLS 25
A további védelem és a fokozott kényelem érdekében a tágas fülkébe intelligens oldalvédő elem került. A jól áttekinthető kezelőszervek és az új generációs targoncatorony a lehető legjobb rálátást teszik lehetővé a felemelt teherre és a munkaterületre, ami a biztonságon túl a hatékonyságot is növeli rakodás közben. További előny, hogy a könnyen hozzáférhető karbantartási pontok egyszerűvé teszik a napi ellenőrzéseket és karbantartásokat.
Az FLS 25 négy irányban mozgó változatban is rendelhető, ezzel még a szűk átjárók sem okoznak akadályt.
Alacsonyabb emisszió, magasabb teljesítmény
Mivel az FLS 25 eDRIVE modellbe tisztán elektromos hajtáslánc kerül akár 26,3 kW maximális rendszerteljesítménnyel, a Palfinger FLS-szériájában megjelenik a károsanyag-kibocsátástól mentes alternatíva is.
Túl az FLS sorozat tagjain, a gyártó további hordozható villástargoncákkal is készült az idei IAA kiállításra: ott volt Hannoverben például az FLC 253 4W, ami nyomatékos dízelmotorjával különösen nehéz terepen nyújt meggyőző teljesítményt. Szintén remek terepes képességekkel rendelkezik a BM 214, ami a tehergépkocsi tengelyei közti dobozból kihajtva mindössze 30 másodperc alatt bevetésre kész. Köszönhetően a beépített rádiótávvezérlésnek, a kezelők ideális rálátással rendelkezhetnek az aktuális helyzetre minden rakodási feladat közben.
„A Shift your Perspective szlogen jegyében átterveztük és továbbfejlesztettük hordozható targoncáink teljes modellpalettáját, melynek során rendkívül fontos volt az ügyfeleinkkel és partnereinkkel folytatott szoros együttműködés. A kereskedelmi járművek első számú seregszemléjének számító IAA Transportation kiállítás ideális helyszínt kínált számukra, hogy az érdeklődőknek bemutassuk az új FLS szériát, valamint sok más újdonságot különféle termékcsaládjainkból” – mondta Andreas Klauser, a Palfinger vezérigazgatója.
További innovációk Hannoverben
Palfinger PK 1350 TEC
Az FLS-sorozatú hordozható villástargoncák mellett a Palfinger elvitte az idei IAA Transportation kiállításra a mobil tápegységgel ellátott PK 1350 TEC rakodódarut is. A modell hatékonyságot fokozó segédfunkciói közül említést érdemel a véletlen túlfordítást meggátoló Lane Lock, a fordítási tartományt behatároló Slewing Lock, vagy épp a gémmozgatás biztonságát szavatoló Boom Release Assist. A Palfinger standján helyet kapott a HT 20 TEC emelőhorgos konténerrakodó az új TEC szériából, illetve a szintén TEC sorozatú személyemelők is.
Forrás és fotók: PALFINGER AG
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?