Új Wirtgen finiser
2020. június 29.
A Wirtgen nemrégiben bővítette nagyméretű csúszózsalus finishereinek családját az SP 154i típussal, amely elsősorban gyorsforgalmi utak és reptéri pályák kétrétegű betonburkolatainak kivitelezésére ideális választás. Az SP 154i a nagysikerű SP 1500-as modellt váltja a Wirtgen kínálatában.
Rugalmasan konfigurálható betonos géplánc
Nagyteljesítményű, 436 lóerős Cummins dízelmotorjával (amely teljesíti az EU Stage V és US EPA Tier 4f károsanyag-kibocsátási normákat) az SP 154i bőséges erőtartalékkal rendelkezik akár 16 m széles és 450 mm vastag betonburkolatok építéséhez.
Kétrétegű burkolatok kivitelezésekor három különálló gép dolgozik együtt gépláncot alkotva: egy-egy finisher húzza be az alsó- és a felső betonréteget, ezeket pedig egy felület utókezelő gép (TCM) követi. Ilyen munkák során az SP 154i használható akár az alsó, akár a felső betonréteg építésére. A Wirtgen széles termékpalettájának köszönhetően, mely minden géptípust lefed az összes teljesítményosztályban, a géplánc minden esetben az adott munkára vonatkozó követelmények figyelembevételével állítható össze.
SP 154i: alsó vagy felső betonréteg építéséhez
Alsó betonrétegek építésekor a csúszózsalus finisher felszerelhető automatikus dűbelezővel, akár három automatikus hézagvasalóval, és egy szállítószalaggal, amely továbbítja a betont a gépláncban dolgozó második finiserhez. Míg a gép halad, a csúszózsaluk pontosan a kívánt vízszintes és magassági vonalvezetésnek megfelelően húzzák be a betonréteget, melynek tömörítéséről elektromos vibrátorok gondoskodnak. Ezek után nagy pontossággal történik a dűbelek és hézagvasak beépítése az alsó rétegbe. Mindezek eredményeképp a gép igen költséghatékonyan dolgozik, és olyan homogén betonfelületet hagy maga után, amely ideális alap a magas minőségű felső betonréteg számára.
Amikor a gépláncban a felső réteg építése jut feladatul az SP 154i-nek, az ehhez szükséges beton egy szállítószalagon át érkezik az első finishertől, és az épp behúzott alaprétegen terítik el közvetlenül a második burkolatépítő gép előtt. Így a felső réteg a friss alaprétegre épül, majd az ún. T-vibrátorok biztosítják a teljes keresztmetszetben a felső betonréteg megfelelő tömörségét. A csúszózsalus finisher alapfelszereléséhez hozzátartozik az oszcilláló keresztsimító és a gyártó által super smoother-nek nevezett hosszsimító, melyek az egyenletes felületet biztosítják, míg kétoldalt a hidraulikusan állítható, egy- vagy kétrészes oldallemezek gátolják meg a betonpazarlást. Ezen kívül speciális zsaluk és megnövelt méretű oldallemezek szerelhetők fel, melyekkel tökéletes betonélek alakíthatók ki.
Könnyű szállíthatóság és rövid összeszerelési idő
Az SP 154i a fentieken kívül kiváló manőverezhetőségével és kapaszkodóképességével is kitűnik, melyet négy kormányozható, állítható lánctalpa a talajviszonyoktól függetlenül képes biztosítani. A különböző egységek egymástól függetlenek, ami nagyban megkönnyíti a szállítást, és minimálisra csökkenti a szét- és összeszereléshez szükséges munkát. További előnyként az SP 154i-t nagyfokú automatizáltság jellemzi, ami igen költséghatékonnyá teszi a betonburkolat-építést.
Wirtgen sajtóanyag alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?