Újra munkába állt a Balatonnál a sínfaló gépszörny
2015. március 24.
Újra munkában a kedvenc sínfaló monstrumunk, március 23-ától ugyanis elkezdődött a dél-balatoni vasútvonal felújításának második üteme. Összefoglaluk a gépszörny mostani teendőit.
Tavaly ősszel indultak a munkálatok a dél-balatoni vasútvonalon, ahol 32 kilométeren Lepsény-Szántód, Kőröshegy állomások között újítják fel a vasútvonalat, a vonatok a jelenlegi 60-80 helyett 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek idén nyártól. A most visszatérő mintegy kétezer tonnás monstrum elsőként Siófok és Szántód-Kőröshegy között építette át az alépítményt, majd a felépítmény cserélő gép végezte el a zaj- és rezgéscsökkentő aljpapucsokkal előszerelt keresztaljak, sínek cseréjét. Ezzel párhuzamosan a szakemberek hagyományos, földmunkás technológiával kialakították a második vágányú szakaszok alépítményét, ott most fektetik a felépítményt és húzzák fel a zajárnyékoló falakat.
A vasútvonal korszerűsítését végző óriásgép a dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének nyitóünnepségén Siófokon 2014. szeptember 9-én (MTI)
A PM-1000 URM géplánc 2015. március 23-án indult második útjára. Az következő 35 napban összesen több mint 15 és fél kilométeren fogja a meglévő vágányt átépíteni, így naponta közel 450 métert halad előre. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését.
Április elején érkezik a helyszínre a Matisa P95 felépítmény cserélő géplánc, ami a több mint egy kilométer hosszú géplánc nyomában fogja cserélni a betonaljakat és síneket. A gépláncok éjjel-nappal haladnak majd, hogy a nyáron újraindulhasson a szakaszon a vasúti forgalom.
Idézzük fel videón is a gépszörny működését:
Fotók: MTI, Varga György, Videó: NFI Zrt.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?