10 százalékkal nőtt a Vajda-Papír árbevétele
2022. április 29.
Ötvenkét milliárdról ötvenhét milliárd forintra nőtt tavaly Magyarország piacvezető, legnagyobb kibocsátással rendelkező higiéniai papírtermék gyártó vállalata, az idén 22 éves Vajda-Papír Csoport árbevétele tavaly.
Vajda Attila hangsúlyozta, hogy 2020 után 2021-ben újabb rekordévet zárt a Vajda-Papír, és az idei kilátások is bíztatóak. Az ügyvezető beszámol róla: a Vajda-Papírnál jelentős a növekedés, 2021-ben közel 10 százalékkal nőtt a bevétel 2020-hoz képest, míg a volumen mintegy 8 százalékkal nőtt. Számos fejlesztés indult el a cégnél, amelyek idén le is zárulnak, utat nyitva a további fejlődés előtt. A koronavírus-járvány felértékelte az önellátás jelentőségét, nem véletlen, hogy a cég úgy növelte gyártókapacitását, hogy azzal egész Magyarország ellátása biztosított. Megemlítette a tavaly beüzemelt sebészeti arcmaszkgyártó gépet is, amivel a hazai arcmaszkellátás biztosításához járulnak hozzá.
A Vajda-Papír ügyvezető igazgatója beszámolt róla, hogy a dunaföldvári új üzemcsarnokuk felépítése a terveknek megfelelően halad, hamarosan átadják. Az itt beüzemelt alappapírgyártó gépsorral pedig a kapacitás növelésén túl teljessé válik a saját előállítású alapanyag biztosítása a higiéniai termékekhez, ami az ügyvezető szerint stratégiai előny a vállalat számára. A cég 16 milliárd forint értékű gyárberuházásához, amely 600 munkahelyet véd meg és 50 új munkahelyet teremt, a kormány 5,5 milliárd forint támogatást nyújtott a Nagyvállalati Beruházási Támogatási program keretében. A gyáregység az első fél évben már megkezdi a működést, és ennek köszönhetően a vállalatcsoport gyártókapacitása 50 százalékkal, 70 ezer tonnával, háromszorosára nőhet. Vajda Attila elmondta: ez a stratégiai előny lehetővé teszi, hogy az innovatív termékfejlesztés és az elérhető legmodernebb, energiahatékony technológia segítségével a magyar vállalat piacvezető pozíciója a régió még több országára kiterjedjen, az export tovább bővüljön. Kiemelte: a cég éves higiéniai alappapír-gyártása meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is. A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik, Magyarországon is komoly még a növekedési potenciál, a cég ezért is döntött a beruházás mellett. A gyárbővítéssel üzembe helyezett gépsor termelését belföldön és külföldön egyaránt értékesítik majd, a vállalat ebből származó többletbevétele várhatóan eléri az évi 30 milliárd forintot. Vajda Attila emlékeztetett rá, hogy Dunaföldváron 2018. novemberében épült meg Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme 15 milliárd forintból, a beruházást Nagyvállalati Beruházási Támogatási programban 4,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesítette a kormány. 2022-ben pedig átadásra kerül a gyárbővítés második üteme.
Európa legmodernebb és legnagyobb papírgyára fejlesztéseinek finanszírozását a vállalat önerőből, kormányzati támogatásból és kötvénykibocsátásokból fedezi. A jegybank kötvényprogramjában a 2020-as 11,2 milliárd forint értékű kibocsátást tavaly egy 9,9 milliárd forintos zöld kötvény kibocsátás követte. A magyar piacon vezető higiéniai papírtermékgyártó az első ipari termelő vállalat volt, amely megjelent a zöldkötvény-piacon. A csaknem 10 milliárdos forrással a cég nemcsak a dunaföldvári üzemének újabb gyáregységgel való bővítését alapozta meg, hanem egyben eleget tesz a vállalat zöld stratégiájában foglalt vállalásainak is.
Vajda Attila beszámolt arról is, hogy továbbra is magas a kereslet a cég termékei iránt, bár a tavalyi pandémiás hullámok már nem okoztak olyan felvásárlási rohamot, mint a 2020 márciusában - amikor a termelés 50 százalékkal haladta meg az átlagos havi szintet. A higiéniai papírtermékekből a belföldi fogyasztás 60-65 százalékát a Vajda-Papír állítja elő, de jelentős az export is, a termelés 40 százalékát szállítják külföldre. A Vajda-Papír Kft. az árbevételének már közel felét külföldön realizálja.
A vállalat a világ több mint 30 országába szállítja termékeit, tovább erősödött a jelenléte Skandináviában, és Közép-Kelet-Európában, illetve a Közel-Keleten és Észak-Afrikában és újabb értékesítési országokkal – Líbiával, Mongóliával, Írországgal, Máltával, Bermudával és a Szent Márton-szigettel – is bővült a külpiaci értékesítési hálózat. Vajda Attila a Vajda-Papír 2022-es terveiről elmondta: dinamikus a fejlődés belföldön és külföldön egyaránt, Magyarországon több ágazatban is bővítik együttműködéseiket, erősítik jelenlétüket a közintézményeket, szállodákat, ipari létesítményeket kiszolgáló közületi piacon. Az ügyvezető igazgató kiemelte: bízik benne, hogy a globális szinten is egyre súlyosabb energiaválság hatásait képesek ellensúlyozni és 2022-ben is árbevétel növekedéssel számolnak.
A társaság elérte egyik fő stratégiai célját a körforgásos hulladékgazdálkodással kapcsolatban: 60 százalékra emelte az újrahasznosított anyagok arányát az elsődleges és másodlagos műanyag termékcsomagolások többségében, ezzel csaknem 600 tonnával csökkentette az új műanyagfelhasználást - hangsúlyozta a cég alapítója. A vállalat a termékfejlesztés és gyártás során 2022-ben is kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, kiemelt cél az energiahatékonyság javítása, a megújuló energia minél nagyobb arányban történő felhasználása. Vajda Attila a mérföldkövek közé sorolta a húsz év után tavaly újraindult papíripari szakképzést, és a cég ebben vállalt szerepét.
Vajda-Papír Kft. sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?