2017 elejére készülhet el a Millenáris Velodrom
2014. január 29.
Várhatóan három év múlva, 2017 elejére készülhet el a Nemzeti Olimpiai Központhoz tartozó Millenáris Velodrom, amely a kerékpár- és tornasport új budapesti központja lesz.
Múlt hét szerdán hirdettek eredményt a beruházásért felelős Nemzeti Sportközpontok sajtótájékoztatóján a Millenáris Velodrom nemzetközi tervpályázatán, ahol kiderült, a hazai a Váncza Művek Építészeti Műterem Bt. lett a nyertes.
A kormányzati tervek szerint a Nemzeti Olimpiai Központ területén húzzák fel az új sportlétesítményt. Ez a terület a az új Puskás Ferenc Stadion környezetében alakítják ki. A tavaly ősszel kiírt pályázatra 27 érvényes pályamű érkezett, ebből választottak ki a győztest.
Az indulóknak egy olyan sportlétesítmény terveit kellett elkészíteniük, amelyben elfér egy fedett, 250 méteres, nemzetközi szabványnak megfelelő - azaz világverseny megrendezésre alkalmas - kerékpáros pálya, egy BMX gyakorlópálya, a középső részén pedig a magyar tornasport új központját lehet kiépíteni. Szempont volt az is az elbírálás során, hogy a meglévő, régi épületeket megtartsák, és az eredeti funkciójukban használják.
A leendő Velodrom belülről - a sportkomplexum nemzetközi építészeti tervpályázatának díjnyertes látványterve (MTI)
A most aláírt szerződés után, a közbeszerzési és tervezési folyamatokat követően a remények szerint jövő év elején el lehet kezdeni a beruházást. Az átadás várható időpontja 2017 eleje.
A Millenáris jelenlegi állapota nem megfelelő. A falak sok helyen átáztak, a pálya versenyfelülete rossz minőségű, a lelátó romos. A teknő közepén most egy sátras jégpálya üzemel. Ez a beruházáskor megszűnik. Ugyanakkor a közeli Kisstadiont befedik, és egy olyan 5000 férőhelyes multifunkcionális csarnokká alakítják, ahol lesz jég.
A Nemzeti Olimpiai Központ a tervek szerint 38 hektáron fog elterülni, a területén a tornászok, a vívók, az asztaliteniszezők, az öttusázók, a dzsúdósok, a birkózók, az úszók, a vízilabdázók, jégkorongozók és az atléták is megtalálják majd a helyüket, nekik nemzetközi versenyekre alkalmas létesítményeik is lesznek.
A mai állapotok - A Nemzeti Olimpiai Központhoz tartozó Millenáris Velodrome, középen a lelátó 2014. január 22-én (MTI)
Forrás: MTI
A kép forrása az MTI, Fotó: Nemzeti Sportközpontok, Illyés Tibor
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?