33 milliárd forintos útfelújítási program indul
2013. november 02.
Napokon belül megindulnak a munkaterület átadások a kivitelezői szerződések aláírása után a nyomvályúk és felületi egyenetlenségek megszüntetését célzó programban. A 33 milliárd forintos keretösszegű beavatkozások első ütemében minden megyében még idén megjelennek a munkagépek.
Október utolsó hetében összesen 252 kilométer útfelújításhoz kapcsolódó szerződést ír alá a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezőkkel. November első napjaiban további mintegy 270 kilométerre vonatkozóan köttetnek meg a kivitelezési megállapodások. Így a következő napokban és hetekben az ország valamennyi megyéjében munkaterületet ad át a közútkezelő az útfelújításokhoz. A beruházások legkésőbb jövő tavasszal azokon a szakaszokon is befejeződnek majd, amelyeken már csak 2014-ben kezdődhetnek meg a munkálatok.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár beszél az útfelújítási programmal kapcsolatos sajtótájékoztatón 2013. október 27-én, Leányfalun (NFM)
Az engedélyhez nem kötött beavatkozások országszerte összesen 287 kritikus állapotú szakaszon, több mint 520 kilométeren javítják majd tartósan az útállapotokat. A fejlesztések a térségi elérhetőség és a közlekedésbiztonság javítását, a fenntarthatóságot szolgálják az adott helyszínen leghatékonyabban alkalmazható technológiai megoldással.
A szakminisztérium jóváhagyásával összesen mintegy 1200 kilométeren végeznek el beavatkozásokat az országos közúthálózaton idén és a jövő év első felében. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes körű felújításokat is beleértve 122 milliárd forintot fordíthat a legrosszabb állapotú, legforgalmasabb szakaszok rendbetételére 2013-2014-ben. A programokban érintett utak hosszú évekig biztosan megfelelő minőségben állnak majd a közlekedők rendelkezésére.
A kiválasztott útszakaszok térképen:
Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A kép forrása: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Fotó: Bartolf Ágnes, a térkép forrása: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?