A CATL és a Stellantis közös akkugyár beruházása Spanyolországban

A Debrecenben is termelő CATL akkugyár és a 14 autómárkát birtokló Stellantis Csoport 4,1 milliárd euró értékben közös beruházást indít Spanyolországban.

2024. december 16.

A tervek szerint az évi 50 GWh kapacitással rendelkező új akkumulátorgyár 2026 végén kezdi meg lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok gyártását. Az új létesítmény nemcsak a CATL fejlett akkumulátortechnológiája iránti ügyféligények hatékonyabb kiszolgálását segíti elő, hanem a Stellantis megfizethetőbb elektromos járművek fejlesztésére irányuló stratégiáját is támogatja. 

Új vegyesvállalat alapításáról kötött megállapodást a CATL és a Stellantis, amelynek értelmében a két cég egy 4,1 milliárd eurós beruházással a spanyolországi Zaragozában épít egy új, nagy kapacitású lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátorgyárat. A több szakaszban megvalósuló létesítmény kapacitása el fogja érni az 50 GWh-t, a termelés pedig 2026 végén indul el, teljesen széndioxid-semleges módon.

A CATL és a Stellantis 50-50 százalékos tulajdonában lévő vegyesvállalat új gyára hozzájárul ahhoz, hogy a Stellantis a legjobb LFP-kínálattal bővítse termékpalettáját, így minél több kiváló minőségű, hosszú élettartamú és megfizethető elektromos járművet tudjon kínálni mind a személyautók, mind a crossoverek, mind pedig a SUV kategóriákban.

2023 novemberében a CATL és a Stellantis nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írt alá az európai elektromos járművek gyártásához szükséges LFP akkumulátorcellák és -modulok Európában történő előállításáról. A felek emellett hosszú távú stratégiai együttműködést kötöttek két kulcsfontosságú területen: a Stellantis fejlett akkumulátoros elektromos járműveit (BEV) támogató innovatív technológiai ütemterv kidolgozása, illetve az akkumulátorgyártás értékláncának további megerősítése terén.

„A vegyesvállalat megalapítása új szintre emelte a Stellantisszal már meglévő együttműködésünket” – nyilatkozta Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója. „Úgy véljük, hogy csúcstechnológiás akkumulátormegoldásaink és kiemelkedő gyárüzemeltetési szakértelmünk a Stellantis több évtizedes iparági tapasztalatával és zaragozai jelenlétével az ágazat egyik kiemelkedő sikertörténetét hozza majd el. A CATL célja, hogy a szén-dioxid-semleges technológiát világszerte elérhetővé tegye, így az innovatív partnerségi modelleken keresztül megvalósuló globális együttműködésnek örömmel állunk az élére.”

„A Stellantis elkötelezett a szén-dioxid-mentes jövő iránt, és minden elérhető csúcskategóriás akkumulátortechnológiát alkalmazni kíván annak érdekében, hogy versenyképes elektromos járműveket kínálhasson ügyfeleinek” – nyilatkozta John Elkann, a Stellantis elnöke. „A CATL-lel közös vegyesvállalat innovatív akkumulátorgyártás bevezetését teszi lehetővé egy olyan gyártóhelyen, amely már ma is élen jár a tiszta és megújuló energiaforrások alkalmazásában. Köszönettel tartozom minden érdekelt félnek, beleértve a spanyol hatóságokat is.”

A CATL a legmodernebb akkumulátorgyártási technológiát honosítja meg Európában, a kontinensen már működő két, németországi és magyarországi üzemében szerzett tapasztalatokat is felhasználva. Az új, spanyolországi létesítmény tovább bővíti a vállalat gyártókapacitását, elősegítve, hogy hatékonyabban tudja ügyfelei igényeit kielégíteni. Ezzel a CATL tovább erősíti elkötelezettségét az elektromobilitás és az energiaátmenet előmozdítása iránt mind az európai, mind a globális piacokon.

A Stellantis lítium-ion, nikkel-mangán-kobalt (NMC) és lítium-vas-foszfát (LFP) technológiát egyaránt alkalmaz annak érdekében, hogy minden ügyfélszegmensben a legjobb értékajánlatot tudja nyújtani, folyamatosan invesztálva a technológiafejlesztésbe. A vállalat elkötelezett amellett, hogy 2038-ra minden üzleti területén karbonsemlegességet érjen el, kibocsátását minimalizálva.

A tranzakció várhatóan 2025-ben zárul le, a szükséges hatósági jóváhagyások függvényében.

CATL sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©