Átadták a felújított Nagykőrös - Kecskemét útszakaszt

Tíz kilométer hosszan újították fel a 441. számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszát, melyhez kapcsolódóan többek között körforgalmak, jelzőlámpás csomópontok és buszöblök is épültek.

2024. november 14.

Az M4 autóút Ceglédi csomópontjától egészen Kecskemétig a 441. számú főút tranzitútvonalként szolgál, mely megnövekedett forgalmat generál a főúton. A beruházás előtt a rossz állapotú útburkolat miatt Nagykőrös és Kecskemét között a kültéri szakaszon mindössze 60 km/h-s sebességgel lehetett csak közlekedni, a projektnek köszönhetően azonban mostantól újra 90 km/h sebességgel haladhatnak a gépjárművezetők.

A nettó 9,3 milliárd forintból megvalósult beruházás során számos fejlesztés történt. Nagykőrösön a Kálvin térnél és a Téglagyári utcánál egysávos körforgalom épült, illetve Nagykőrösön az Ady Endre utcától Kecskemét irányába a Katonatelep határáig 10 darab útcsatlakozás, összesen 8 pár buszöböl valósult meg, illetve 7 km hosszan a meglévő 2x1 sáv burkolatmegerősítése is megtörtént.

Az ingatlanok megközelítésének megkönnyítése érdekében a 441. számú főúttól keletre 3200 méter hosszon aszfaltozott kerékpározható szerviz utak és kerékpárutak épültek szakaszosan, míg a nyugatra lévő útcsatlakozások 1000 méter hosszon aszfaltozott sárrázó burkolatot kaptak, illetve 1600 méteren zúzottköves szervizút is készült. Emellett a két település közötti biciklis közlekedést a teljes 10 kilométeres szakaszon megújult, magasabb minőségű kerékpárút biztosítja.

Az út építése

A fejlesztés részeként a megnövekedett forgalom miatt a 441-445. számú főutak meglévő egysávos körforgalmát turbókörforgalommá alakították át, illetve egy 3 km hosszú 2x2 sávos út is hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedők gördülékenyebben jussanak be Kecskemét központjába.

A beruházás keretében Kecskemét Katonatelep városrészén 6 darab jelzőlámpás csomópont is megvalósult gyalogátkelőhelyekkel az alábbi helyszíneken:

 Platán utca kereszteződésében
 Bernát János utca kereszteződésében
 Szőlőskert utca kereszteződésében
 Napfény utca kereszteződésében
 Barka utca kereszteződésében
 Gyökér utca kereszteződésében

Illetve mivel Katonatelepen korábban csak a Mathiász Általános Iskolánál volt gyalogátkelőhely, a fejlesztés során 1 db jelzőlámpával biztosított gyalogátkelőhely is megépült, mely a gyalogosok és kerékpárosok számára jelent könnyebb és biztonságosabb átjutást.

A 441. számú főút Nagykörös és Kecskemét közötti szakasz felújításának köszönhetően mind a tranzitforgalom, mind pedig az ingázók számára javult a közlekedési komfort, illetve rövidült az eljutási idő is.

A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezésében, nettó 9,3 Mrd forintból valósult meg.

Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©