Átadták a felújított Nagykőrös - Kecskemét útszakaszt
2024. november 14.
Az M4 autóút Ceglédi csomópontjától egészen Kecskemétig a 441. számú főút tranzitútvonalként szolgál, mely megnövekedett forgalmat generál a főúton. A beruházás előtt a rossz állapotú útburkolat miatt Nagykőrös és Kecskemét között a kültéri szakaszon mindössze 60 km/h-s sebességgel lehetett csak közlekedni, a projektnek köszönhetően azonban mostantól újra 90 km/h sebességgel haladhatnak a gépjárművezetők.
A nettó 9,3 milliárd forintból megvalósult beruházás során számos fejlesztés történt. Nagykőrösön a Kálvin térnél és a Téglagyári utcánál egysávos körforgalom épült, illetve Nagykőrösön az Ady Endre utcától Kecskemét irányába a Katonatelep határáig 10 darab útcsatlakozás, összesen 8 pár buszöböl valósult meg, illetve 7 km hosszan a meglévő 2x1 sáv burkolatmegerősítése is megtörtént.
Az ingatlanok megközelítésének megkönnyítése érdekében a 441. számú főúttól keletre 3200 méter hosszon aszfaltozott kerékpározható szerviz utak és kerékpárutak épültek szakaszosan, míg a nyugatra lévő útcsatlakozások 1000 méter hosszon aszfaltozott sárrázó burkolatot kaptak, illetve 1600 méteren zúzottköves szervizút is készült. Emellett a két település közötti biciklis közlekedést a teljes 10 kilométeres szakaszon megújult, magasabb minőségű kerékpárút biztosítja.
Az út építése
A fejlesztés részeként a megnövekedett forgalom miatt a 441-445. számú főutak meglévő egysávos körforgalmát turbókörforgalommá alakították át, illetve egy 3 km hosszú 2x2 sávos út is hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedők gördülékenyebben jussanak be Kecskemét központjába.
A beruházás keretében Kecskemét Katonatelep városrészén 6 darab jelzőlámpás csomópont is megvalósult gyalogátkelőhelyekkel az alábbi helyszíneken:
Platán utca kereszteződésében
Bernát János utca kereszteződésében
Szőlőskert utca kereszteződésében
Napfény utca kereszteződésében
Barka utca kereszteződésében
Gyökér utca kereszteződésében
Illetve mivel Katonatelepen korábban csak a Mathiász Általános Iskolánál volt gyalogátkelőhely, a fejlesztés során 1 db jelzőlámpával biztosított gyalogátkelőhely is megépült, mely a gyalogosok és kerékpárosok számára jelent könnyebb és biztonságosabb átjutást.
A 441. számú főút Nagykörös és Kecskemét közötti szakasz felújításának köszönhetően mind a tranzitforgalom, mind pedig az ingázók számára javult a közlekedési komfort, illetve rövidült az eljutási idő is.
A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezésében, nettó 9,3 Mrd forintból valósult meg.
Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?