Befejeződött a görbeházi csomópont fejlesztése
2023. december 18.
Átadták az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont II. ütemének fejlesztéseit.
Ennek részeként elkészült egy felüljáró, illetve a Debrecen-Nyíregyháza, Nyíregyháza Debrecen irányú közúti forgalmat segítő felhajtó is. A görbeházi csomópont, amely az M3, illetve az M35-ös jelű autópályák találkozási pontja első ütemének elkészültekor, 2004-ban hiányoztak a Nyíregyháza - Debrecen kapcsolatot biztosító „C" illetve „D" jelű ágak. Ezeket az M3 - M35 autópályák elválási csomópontjának megvalósításakor megtervezték, és az ágak csonkjait is kiépítették a beruházás során, hogy a későbbi építéssel a pályák forgalmát ne zavarják.
A „C" ág a Nyíregyháza irányából az M3-as autópályán érkezők számára nyújt lehetőséget Debrecen irányába tovább haladni. A „D" ág a Debrecen felől az M35 autópályán, Nyíregyháza irányába az M3 autópályán való tovább haladást biztosítja. Az elkészült új útszakasz hossza összesen 1 km, melyből a híd 101,5 méter. A tervezési sebesség 60 km/h.
A fejlesztés kivitelezője a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. volt, a projektet mintegy nettó 4,9 milliárd forint hazai forrásból valósították meg.
Építési és Közlekedési Minisztérium
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?