Nagy sikerrel és rendkívül magas jelenlét mellett zárult idén a Hidász Napok rendezvény: a szakma közel 500 képviselője gyűlt össze Siófokon június 6-tól 8-ig. Bemutatták a szakértői közönségnek a fővárosi új Duna-hidat a konferencia első napján, majd magyar és nemzetközi előadók tartottak mintegy 40 előadást szakmai és aktuális kérdésekről.
Szó esett többek között a Mosoni-Duna-hídról, melynek acélszerkezetéért díjat osztottak ki a vezető mérnöknek, a hódmezővásárhelyi elkerülő körhídjáról, az M44-es Körös-hídjáról, a tram-train építkezésekről, a kiskörei közúti-vasúti hídról, valamint az érdi vasúti hidakról is.
Sitku László, az eseményt lebonyolító Hidászokért Egyesület a rendezvény befejezését követően elmondta:
„Egyértelműen az építőipar, ezen belül az infrastrukturális fejlesztések hatása, hogy a hídépítés reneszánszát éljük. Ezt másképpen úgy lehet megfogalmazni, hogy van bőven munka, köztük jelentős hídépítések és az ezekben közreműködők már nem a túlélésért küzdenek. Van mit megmutatni a szakmának."
A szakember kifejtette: a konferencia témai közül a prímet tagadhatatlanul az új budapesti Duna-híd pályázat ismertetése vitte, de különleges volt a skóciai Edinburgh hídjainak története is. A világon egyedülálló térség akár a hidászok Mekkája lehetne: három évszázadban egymás mellett épült három különleges szerkezet található ott.
„Tartalmas, izgalmas, sikeres konferencián vagyunk túl, örülök, hogy újra sikerült ennyi hidászt összehozni. Ez erőt ad, hogy érdemes folytatni az eddigi munkát” – tette hozzá Sitku László.
Fotók: Bernát Benjámin
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?