Befejeződtek a Hidász Napok

A szakma 500 képviselője volt jelen Siófokon.

2018. június 12.

Nagy sikerrel és rendkívül magas jelenlét mellett zárult idén a Hidász Napok rendezvény: a szakma közel 500 képviselője gyűlt össze Siófokon június 6-tól 8-ig. Bemutatták a szakértői közönségnek a fővárosi új Duna-hidat a konferencia első napján, majd magyar és nemzetközi előadók tartottak mintegy 40 előadást szakmai és aktuális kérdésekről.

Szó esett többek között a Mosoni-Duna-hídról, melynek acélszerkezetéért díjat osztottak ki a vezető mérnöknek, a hódmezővásárhelyi elkerülő körhídjáról, az M44-es Körös-hídjáról, a tram-train építkezésekről, a kiskörei közúti-vasúti hídról, valamint az érdi vasúti hidakról is.

 

 Sitku László, az eseményt lebonyolító Hidászokért Egyesület a rendezvény befejezését követően elmondta:

„Egyértelműen az építőipar, ezen belül az infrastrukturális fejlesztések hatása, hogy a hídépítés reneszánszát éljük. Ezt másképpen úgy lehet megfogalmazni, hogy van bőven munka, köztük jelentős hídépítések és az ezekben közreműködők már nem a túlélésért küzdenek. Van mit megmutatni a szakmának."

A szakember kifejtette: a konferencia témai közül a prímet tagadhatatlanul az új budapesti Duna-híd pályázat ismertetése vitte, de különleges volt a skóciai Edinburgh hídjainak története is. A világon egyedülálló térség akár a hidászok Mekkája lehetne: három évszázadban egymás mellett épült három különleges szerkezet található ott.

„Tartalmas, izgalmas, sikeres konferencián vagyunk túl, örülök, hogy újra sikerült ennyi hidászt összehozni. Ez erőt ad, hogy érdemes folytatni az eddigi munkát” – tette hozzá Sitku László.

 

Forrás: Sajtóközlemény

Fotók: Bernát Benjámin

 

 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©