Céges hírek
2019. október 25.
Csökkent a Caterpillar profitja, a Volvo és a hazai Mapei viszont örülhet a legfrissebb számoknak.
Esett a Caterpillar negyedéves profitja
Jelentős nyereségcsökkenésről jelentett a harmadik negyedév alapján a világ legnagyobb építőipari és bányaipari eszközgyártója, az amerikai Caterpillar.
A szeptember végével záródott három hónapban a Caterpillar adózott eredménye éves összevetésben 13,5 százalékkal, 1,49 milliárd dollárra, részvényenként 2,66 dollárra mérséklődött.
Szakértők jobb adatra, részvényenként 2,88 dollárra számítottak. A cég negyedéves bevétele 5,6 százalékkal, 12,76 milliárd dollárra csökkent. A legnagyobb visszaesést az ázsiai és csendes-óceáni társégben jegyezték fel, ahol a Caterpillar bevétele 13 százalékkal, 2,68 milliárd dollárra zuhant.
Volvo munkagép
Növelte negyedéves nyereségét a Volvo
Növelte nyereségét a teherautókat, autóbuszokat és építőipari gépeket gyártó svéd AB Volvo járműipari konszern a harmadik negyedévben, ugyanakkor a rendelésállománya jelentősen visszaesett.
A cég október közepén azt közölte, hogy a működési eredménye 10,9 milliárd svéd koronára (1,12 milliárd dollár, 1 korona=30,75 forint) nőtt az egy évvel korábbi 10,2 milliárd koronáról, és jóval felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 10 milliárd koronát.
A Volvo AB, amely a világ második legnagyobb teherautó-gyártója a Daimler után, azt is bejelentette, hogy a negyedéves rendelésállománya 45 százalékkal volt kisebb az egy évvel korábbinál és ezzel már a harmadik egymást követő negyedévben számolt be visszaesésről. Elemzők szerint ez azt jelenti, hogy csökken a cég termékei iránti kereslet, ami befolyásolja majd a Volvo jövő évi nyereségét.
A Volvo AB-hez olyan márkát tartoznak, mint a Volvo, a Mack és a Renault. A cég 1999-ben adta el személyautó-gyártó ágazatát.
A Mapei standja egy korábbi Construma kiállításon
A Mapei Kft. forgalma 20 százalékkal nőtt az első kilenc hónapban
Az év első kilenc hónapjában a Mapei Kft. exportbevételei meghaladták a 200 millió forintot, belföldi forgalma pedig 14,6 milliárd forint volt, ami 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – derült ki az építőipari segédanyagokat gyártó cég cég közleményéből október közepén.
A vállalat Szerbiába, Romániába, Szlovéniába és Horvátországba szállítja termékeit. Az export szeptemberben a két évvel ezelőtti szintre emelkedett, azt követően, hogy a Mapei a megnövekedett magyarországi igények kielégítése érdekében 2017-ben befagyasztotta az exportot.
A közleményben Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője jelezte, az építőipar teljesítménye tovább nő, az iparágat az út- és vasútépítés, az állami magasépítési beruházások, valamint a cégek beruházásai húzzák.
Közölte, a szerkezeti építőanyagok keresletére jelentős hatása van a lakásépítések felfutásának, ugyanakkor, ha egyelőre enyhén is, de jelentkeznek lassulásra utaló jelek.
Markovich szerint az építőipar aktuális problémája a munkaerő hiányból fakadó kapacitáshiány. A szakember szerint a munkaerőhiány következménye az is, hogy az építkezők jobban előkészítik az építkezéseiket, jóval előbbre terveznek és kevésbé árérzékenyek.
A gyenge forintárfolyam miatt az év végéig újabb áremelések várhatók, ugyanis sok magyarországi gyártású termék nyersanyaga származik külföldről. Ennek ellenére a cég várakozásai szerint az építőipar növekedési üteme, ha lassuló ütemben is, de biztosan kitart az év végéig - olvasható a vállalat közleményében.
Forrás: MTI
Fotó: Volvo CE, Mapei Kft.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?