Drónnal húzzák a drótot

Innovatív megoldás a magyar-szlovák villamos távvezeték építésén.

2021. március 11.

Látványos szakaszába érkezett a Magyarország és Szlovákia közötti új távvezeték építése Gönyünél – adta hírül MVM Xpert Zrt.. A társaság március elején kezdte meg a Győr melletti településen a két ország között épülő vezeték fázisvezető sodronyainak áthúzását a Duna felett, ahol a folyam közel hétszáz méter széles.

A Duna felett elkezdett fázisvezető sodronyok áthúzása azért jelentős, mert az előköteleket nem hajókkal vezették át a két oldal között, hanem ipari drónnal - nyilatkozta az építés kapcsán Kulcsár Attila, a vállalat távvezetéki divízióigazgatója, hozzátéve, hogy erre az innovatív megoldásra Magyarországon még nem volt példa. Erre a technikára már csak azért is szükség volt, mert így a nemzetközi és sűrű hajóforgalmat semmilyen módon nem akadályozták, emellett biztonságosabb is.

A munkák során először három milliméter vastagságú speciális műanyagköteleket, úgynevezett elő-előköteleket húztak át a drónnal, amelyekkel 18 milliméter vastagságú kevlár kötelet húztak át. A kevlár kötéllel egy húsz milliméteres acélkötelet vezettek át és ez a húsz milliméteres acélkötél húzza ki a végleges fázisvezető sodronyokat, amelyek az áramot vezetik.

A kivitelezési munkák tavaly februárban kezdődtek, ennek részeként először a beton alaptestek és a cölöpök készültek el, a 110 méter magas és 150 tonna súlyú oszlopokat pedig nyáron állították fel. A tervek szerint a távvezeték március végén már üzemelhet. Magyarország és Szlovákia között jelenleg két új négyszáz kilovoltos távvezetéki összeköttetést is építtet közösen a Mavir Zrt. és a szlovák átviteli hálózati rendszerirányító, a SEPS a.s.

MTI, fotó: Krizsán Csaba

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©