Egy konzorcium nyerte a lengyelországi vasúti felújítást
158 kilométeren újul meg Közép-Lengyelországban a vasúti pálya. A több mint 117 milliós projektet egy négy tagból álló nemzetközi konzorcium nyerte.
2013. április 29.
A Lengyel Államvasutak (Polskie Linie Kolejowe, PKP) modernizálja a Közép-Lengyelországban találgató Kolunszki és Czestochowa közötti vasútvonalat - írja a Construction Europe. A megbízást egy több tagból álló konzorcium nyerte el. A társulás tagja a Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones és az Electren vállatok, a projekt összköltsége 117,7 millió eurót tesz ki.
A munkálatok során 158 kilométeren cserélik ki a vasúti pályát, 83 kilométeren a felső vezetékeket is korszerűsítik. Ezen kívül felújítanak 30 vasúti hidat, öt viaduktot és egy támfalat is. Emellett a vasút által érintet közúti kereszteződéseket is modernizálni fognak. A munkálatok előre láthatólag két évig fognak tartani. 2015-ben tehát már egy megújult vasúton lehet elérni az ismert lengyel zarándokhelyként számon tartott czestochowai Jasna Góra-i kolostort.
Az elemzőket meglepte, hogy a Pol-Aqua csak 1 százalékos részesedéssel szerepel a konzorciumban, holott korábban bejelentette 25-30 százalékosra szeretné növelni a régiós piacokon való jelenlétét.
A munkálatok során 158 kilométeren cserélik ki a vasúti pályát, 83 kilométeren a felső vezetékeket is korszerűsítik. Ezen kívül felújítanak 30 vasúti hidat, öt viaduktot és egy támfalat is. Emellett a vasút által érintet közúti kereszteződéseket is modernizálni fognak. A munkálatok előre láthatólag két évig fognak tartani. 2015-ben tehát már egy megújult vasúton lehet elérni az ismert lengyel zarándokhelyként számon tartott czestochowai Jasna Góra-i kolostort.
Az elemzőket meglepte, hogy a Pol-Aqua csak 1 százalékos részesedéssel szerepel a konzorciumban, holott korábban bejelentette 25-30 százalékosra szeretné növelni a régiós piacokon való jelenlétét.
AJÁNLÓ
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?