Elérte az M4 az országhatárt
2020. szeptember 05.
Az M4 autópálya Berettyóújfalu- Nagykereki országhatár közötti projekt két szakaszban valósult meg. A 29,5 kilométeres szakaszon 2×2 forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 m koronaszélességgel.
A Berettyóújfalu és a 47. sz. főút közötti 2,95 kilométeres szakaszt 2018. év vége óta az M35 autópáyával együtt használhatják a közlekedők.
A hosszabb és összetettebb műszaki megoldásokkal tervezett szakasz befejezéséhez további másfél évre volt szüksége a kivitelezőnek. A 47. sz. főút- országhatár közötti, 26,5 kilométeres szakaszán 20 híd épült, amelyek közül kiemelendő a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd. A beruházás része egy új, egyszerű pihenő Körtvélyesnél és egy tengelysúly mérő állomás Kengyelésnél. Külön szintű csomópont készült Gáborjánnál és Nagykerekinél, ahol egy komplex pihenővé átalakítható határátkelőt is építettek. A zajhatás csökkentésének, valamint a térségben élők életminőségének javítása érdekében 540 m zajvédő fal épült. A szakaszon több mint 360 ezer növényt ültettek el.
A beruházás után, a 130 km/h tervezési sebességnek köszönhetően javul a térség megközelíthetősége. Nő a közlekedés színvonala és biztonsága, valamint mérséklődnek a környezeti ártalmak, a zaj- és légszennyezés, illetve részben tehermentesülnek Berettyóújfalu és Mezőpeterd települések. A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezés nettó összege 98,2 milliárd forint.
Sajtóközlemény, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?