Elkészült a 33-as számú főút bővítése Debrecen határában
2023. november 13.
A fejlesztés hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, a Strabag Építőipari Zrt. kivitelezésében valósult meg csaknem 17,5 milliárd forintból - hangzott el az útszakasz átadásán.
Bói Loránd, az ÉKM közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára emlékeztetett rá, hogy a kormányzat és a szaktárca több mint tízéves törekvése a hazai közúthálózat fejlesztése. A beruházások eredményeként ma már a megyei jogú városok és az országhatárok jelentős része elérhető gyorsforgalmi úton. Ez a program, mint ahogy a mellékutak fejlesztése is folytatódik, miközben új igényként jelentek meg a zöldmezős ipari beruházásokhoz kapcsolódó közúti fejlesztések - mondta.
Bói Loránd szerint a most átadott beruházás országosan is példaértékű: olyan integrált megoldás született a gyártelep kiszolgálására és a térségben élők közlekedésének javítására, amire Magyarországon kevés példa van. A korábbi vasútfejlesztés után elkészült a 33-as számú főút meglévő kétsávos szakaszának négysávosra bővítése 2200 méter hosszan, ezen túlmenően csomóponti ágakat, új jelzőlámpás csomópontokat, párhuzamos gyalogos- és kerékpárutakat, valamint mezőgazdasági földutakat alakítottak ki - ismertette.
Hozzátette: a főút részeként elkészült továbbá egy négysávos közúti híd és egy egysávos útág átvezetése is a 108-as számú vasútvonal felett. Utóbbi hazánkban elsőként innovatív, újszerű technológiával épülhetett meg, ugyanis háttöltését mintegy 1260 köbméter üveghabból alakították ki.
Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester utóbbi kapcsán megjegyezte: egy debreceni vállalkozás innovációja az üveghab, amelyet most alkalmaztak először útépítésnél. Hozzátette: Debrecenben az elmúlt években történelmi léptékű gazdaság- és közlekedésfejlesztés történt, de további, még nagyobb léptékű munkákra készülnek. Ezek közül megemlítette a keleti elkerülő út megépítését, a Homokkerti és a Vágóhíd utcai felüljárók felújítását, öt nagy forgalmú csomópont jövőre kezdődő átépítését, a józsai városrészbe vezető út négysávosítását, illetve a Sámsoni út bővítését és korszerűsítését.
MTI
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?