Győr és Pannonhalma között összesen 18,4 km hosszú kerékpárút épült, amelyből 12,3 km teljesen új építésű szakasz, további 6,1 km-en pedig a meglévő mezőgazdasági, önkormányzati, valamint gyalog- és kerékpárutakat újították fel, szélesítették ki, illetve közlekedést segítő burkolati jeleket festettek fel.
A kerékpáros útvonal Győr belterületén a Szent Imre út és a Szauter Ferenc utca csomópontjából indul és Pannonhalmán a Szabadság térnél, a Bencés Apátság lábánál ér véget.
A kerékpáros közlekedés biztonságos átvezetésének érdekében 2 új fénysorompóval és félsorompóval is biztosított vasúti átjáró létesült Győrújbarát és Écs településeket érintően a 11. számú, Győr-Veszprém közötti vasútvonal keresztezésénél.
Écsen a Hegykanális és a Nagy-Pándzsa vízfolyás keresztezésénél két új kerékpáros hidat építettek, valamint egy új hidat emeltek Nyúl községben a Gerhai-árok keresztezésénél. A Győr területén található Pándzsa-ér feletti meglévő kerékpáros hídon burkolatcserét végeztek.
Győrben, Győrújbaráton, és Écsen egy-egy kerékpáros pihenőhelyeket alakítottak ki. A győrújbaráti úgynevezett „régiópihenő” igazi különlegesség, ugyanis egyedi, népi iparművész által készített fa padokat, asztalt és információs táblát helyeztek el.
A kerékpáros útvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a Colas Út Építőipari Zrt. végezte, nettó 1,8 milliárd forint értékben. A beruházás a Modern Városok Program (MVP) keretében, hazai finanszírozásból valósult meg.
NIF sajtóközlemény alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?