Elkészült a Shanghai Tower acélváza
2013. augusztus 07.
Helyére került Sanghajban a 632 méter magasra tervezett Shanghai Tower acélvázának legutolsó darabja is, a szuperfelhőkarcoló teljes egészében az évtized közepére készülhet el.
Helyi idő szerint augusztus 3-án, szombaton egy csaknem hétméteres acélgerenda helyére emelésével készült el a 24 milliós kelet-kínai metropolisz legmagasabb épületének központi váza. A jelenleg 480 métert is meghaladó magasságával már minden más épületet felülmúló, 125 emeletes felhőkarcoló a város keleti részében, Putung kerületben épül fel. Közvetlen szomszédságában található a 432 méter magas Sanghaji Pénzügyi Világközpont és a 370 méter magas Jin Mao Torony, ilyen közel álló "magas hármasra" a világon egyedül Sanghajban adódik példa.
A Shanghai Tower elkészültekor 632 méter magas lesz és ahogyan a sajtótájékoztatón a fejlesztő céget vezető Ku Csien-Ping fogalmazott: az épület könnyen lehetett volna ennél magasabb is, azonban a tervezésnél nem a fizikai nagyságra törekedtek. Kiemelten figyelmtek az épület környezetbarát jellegére és fenntarthatóságára. A felhőkarcoló energiatakarékos világító rendszerrel rendelkezik majd, megvilágításához igyekeznek a természetes fényeket a lehető leginkább felhasználni. Az épület hűtését automatizált fényérzékelők segítik majd, az ott keletkező szennyvíz egynegyedét pedig újrahasznosítják.
A Sanghaj Torony látképe a város Putung városrészében (MTI)
A 10 milliárd jüan (370 milliárd forint) beruházással megvalósuló Shanghai Tower egy "vertikális társadalmi tér" lesz: annak irodái 30-40 ezer főnek szolgálnak majd állandó munkahelyül, emellett plázák, butikok, vendéglátó egységek, múzeumok és hatalmas közösségi terek is helyet kapnak benne.
Kilátója a 100. emeleten, 474 méteren lesz, látogatóként ilyen magasból kitekinteni az egész világon egyedül itt adódik a turistáknak lehetősége. Rekord kötődik a felhőkarcoló felső részében helyet kapó luxusszállodához is, amely a 84. és 110. emeletek közti elhelyezkedésével a világ legmagasabban fekvő hotelje lesz.
Forrás: MTI
(A képek forrása az MTI/EPA Fotó:An Tu)
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?