Európai hírek
2020. március 06.
Hollandiában építik Európa leghosszabb kerékpáros hídját, Monaco területét pedig a tenger lecsapolásával bővítik.
Megkezdődött Európa leghosszabb kerékpáros hídjának építése
Március elején elkezdődött Hollandia leghosszabb kerékpáros hídjának építése. Az Európában is a leghosszabbnak számító, 800 méter hosszú Blaiwe Lopert csak biciklisek és gyalogosok használhatják majd.
A híd, amely egy falu és a közelében lévő város között húzódik, átível egy tavon, valamint egy természetvédelmi területen és közút is áthalad alatta.
A Blaiwe Loper (azaz "Kék szőnyeg híd") eredetileg 800 méter hosszú, de tervezik, hogy később egy kilométeresre bővítik. A híd első szakaszával karácsonyra készülnek el.
A 6,5 millió eurós beruházással épülő híd legmeredekebb emelkedési szöge 2,5 százalékos lesz. A híd a Groningen tartománybeli Winschotent köti majd össze Blauwestaddal, egy feltöltött területen épült új faluval.
Nemsokára bringázhatnak az új hídon - Winschoten belvárosa 2010-ben
A tervek szerint csak kerékpárosok és gyalogosok használhatják, de LED-es világítása a közeli természetvédelmi területen élő denevérek számára is hasznos lesz. A világítást úgy tervezték, hogy segítsen a denevéreknek eltalálni a Oldambtmeer-tóhoz. A hidat egyébként "denevérbarát" zöld színűre festik.
A hidat a közép-afrikai Gabonból szállított fából építik meg különleges technológiával, és a tervek szerint legalább 80 évig használható lesz. A kivitelező szerint később a falu főutcájáig akarják meghosszabbítani a hidat, így éri majd el egykilométeres hosszát.
Jelenleg a svédországi Sölvesborgban álló 756 méteres híd Európa leghosszabb kerékpáros hídja.
Mindkét híd eltörpül ugyanakkor a kínai Hsziamen kerékpáros felüljáróhoz képest, amely 7,6 kilométer hosszú. Egy dán cég, a Dissing + Weitling építette, amely Koppenhágában a 230 méter hosszú Bicycle Snake (Kerékpár kígyó) hidat is tervezte.
Mintegy hat hektárral megnövelik Monaco területét
Mintegy hat hektárral megnövelik a kicsiny Monacói Hercegség területét egy ingatlanfejlesztési projekt keretében: a Földközi-tengerből csapolnak le területet, hogy luxuslakásokat és butikokat építsenek pompás tengeri kilátással.
A világ területileg második legkisebb államában, ahol a legdrágábbak az ingatlanok, 60 ezer négyzetméternyi lusuxlakást és háromezer négyzetméternyi kiskereskedelmi egységet, valamint egy privát kikötőt építenek a kétmilliárd eurós költségvetésű program keretében.
Bővülnének - Monaco látképe
A Bouygues francia ipari csoport 17 betonkamrából egy 500 méter hosszú falat épített a tengerpart mentén, kiszivattyúzva a tengervizet és 450 ezer köbméter homokot importált Szicíliából, amellyel betemették a területet.
2020 októberéig stabilizálják a talajt, és csak utána fog elkezdődni az építkezés, amelyet jövőre be is akarnak fejezni.
Jean-Luc Nguyen, a munkálatokért felelős monacói illetékes még január közepén azt nyilatkozta, hogy egy ekkora horderejű építkezés hatással van a térségbeli állatok és növények életére. "Természetesen egy hat hektáros platform létrehozása a tengerben egyet jelent azzal, hogy természeti élőhely szűnik meg. Megpróbáltuk úgy létrehozni az új infrastruktúrát, hogy a flóra és a fauna a lehető leggyorsabban regenerálódjon" - mondta egy korábbi nyilatkozatában.
Forrás: MTI
Fotó: Wikipédia/XPeria2Day, Pixabay.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?