Feltüzeli a japán építőipart az olimpia
2013. szeptember 19.
Várhatóan eléri a 4,54 milliárd dollárt az az összeg, amit Japán fog elkölteni a Tokióban 2020-ban rendezendő olimpiai játékokra. A pénzt elsősorban a sportcentrumok és az azt kiszolgáló építményekre kell fordítani, infrastruktúrára arányaiban kevesebbet.
A rendezvény központja természetesen a Nemzeti Olimpiai Stadion lesz (képen), amely helyén egy teljesen új arénát fognak felhúzni. Az 1964-es tokiói olimpiai játékoknak helyet adó stadion már nem felel meg a kor követelményeinek, itt egy 80 ezer fős ultramodern stadion fog épülni, ami a tervek szerint már 2019-ben, egy évvel az olimpia előtt megnyitja kapuit. A nyitó és záróceremóniák, és az atlétika, foci és a rögbi versenyeket fogják majd itt tartani.
Újra ég az 1964-ben használt olimpiai fáklya a tokiói Nemzeti Olimpiai Stadionban 2013. szeptember 8-án, miután a Nemzetközi Olimpiai Bizottság előző esti döntése alapján Tokió rendezheti a 2020-as nyári olimpiai játékokat (MTI) - Az itt felépülő új stadion a japán építőipart is feltüzelheti
Természetesen vannak új helyszínek is, összesen nyolc állandó, és kilenc ideiglenes helyszín megnyitását tervezik majd az olimpiára. Az olimpiai falut a Tokiói-öböl partján fogják felhúzni, ahol a magántőkét is szeretnék bevonni a beruházásba. A város ezen részét szeretné megújítani japán a kormány.
Tokiónak kiváló közlekedési rendszere van, így arányaiban kevesebb ráfordítást igényel a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. Így 28 kilométer új autópályát építenek, kiszélesítenek 20 km utat, és bővítenek egy vasútállomást.
Az olimpiához kapcsolódó beruházások tápot adhatnak azon bizakodásoknak, melyet a japán kormány is szeretne elérni, a beruházások feltüzelhetik a japán építőipart, és talpra állíthatják a japán gazdaságot - véli a Bloomberg szerzője. A bejelentést hírére mind a Tokiói tőzsde részvényindexe, mind az egyik legnagyobb japán építőipari cég, a Taisei részvényeinek ára emelkedett.
Forrás: Khl.com, Bloomberg.com A kép forrása: MTI/AP/Kyodo News.Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?