Felújítják a debreceni Nagyerdei parkerdőt
2013. szeptember 20.
A felújítást teljes egészében az Európai Unió finanszírozza, és két debreceni kivitelező végzi: a 2-es villamos építését irányító Keviép Kft. a Békás-tavat és a szabadtéri színpadot, míg a Nagyerdei Stadiont is építő Hajrá, Debrecen! konzorcium a mélygarázst és a vízi látványosságot építheti.
A héten szerdán, projekt kezdőnapján tartott sajtótájékoztatón Kósa Lajos debreceni polgármester bejelentette, hogy megállapodtak a részben a majdani mélygarázs és ködszínház helyén álló Új Vigadó tulajdonosával, hogy az önkormányzat 375 millió forintért megvásárolhatja a lebontandó épületet. Az Új Vigadó és a Csónakázó-tó helyén lévő területet így visszakapja a parkerdő, a 198 férőhelyes mélygarázs pedig enyhíteni fogja a Nagyerdőn a parkolási gondokat. A bontás szeptember végén kezdődhet. A jelenleg romos, több mint húsz éve nem használt szabadtéri színpadnál ezer fős nézőteret és új színpadot alakítanak ki, így háromszorosára növelik az alapterületét is.
A békák addig elköltöznek - Munkagépek dolgoznak a Csónakázó-tó bontásán a debreceni Nagyerdőn 2013. szeptember 23-án (MTI)A Békás-tó új medre 7500 köbméteres lesz, felülete pedig csaknem háromszorosa a jelenleginek. A tóban élő védett békafajokat a munkálatok idejére áttelepítik az egyetem botanikus kertjébe. A Keviép ezen kívül felújítja a 19 hektáros parkerdőt, játszóteret és kondiparkot alakítanak ki, tanösvényt, szociális blokkokat és sövénykerítést építenek.
A kivitelezők reményei szerint a szintén épülő Nagyerdei Stadionhoz szervesen fog illeszkedni a szomszédos területen a ködszínház és annak környezete. A stadionberuházás folytatásaként megépítenek egy 450 négyzetméteres futópályát, és csaknem 1500 négyzetméteren fognak parkosítani.
Forrás: Debrecen.hu, MTI A kép forrása MTI, Fotó: Czeglédi Zsolt.Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?