Felújítják a Határ úti metróállomás környékét
2014. március 21.
Az év második felében megújulhat a Határ úti metróállomás környéke. A buszvégállomás átépül, több lesz a gyalogosok által használt terület, a metróállomásnál parkosított, díszmedencével tarkított, rendezett teret alakítanak ki. A busz- és villamosvégállomások akadálymentesített térkőburkolatot kapnak, eltűnik a bódésor.
A kivitelezői közbeszerzési kiírás a tervek szerint március végén, április elején várható. A rekonstrukció – az elkészült tervekhez szükséges jóváhagyások és engedélyek beszerzése, valamint a kivitelezői közbeszerzést követően – várhatóan júliusban kezdődhet. A végzésről egyelőre a Maéponline kérdésére nem tudtak pontos dátumot mondani.
A Ferde utca átépítésével növekszik a gyalogosok által használható terület, több hely jut a buszmegállókban várakozóknak. Ennek érdekében a szálloda előtti betonfalat is lebontják.
Teljesen átépül a buszvégállomás is. Bővülnek a gyalogosok által használt területek és parkosított, díszmedencével tarkított, rendezett teret alakítunk ki.
A munkák során a beruházó Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy áttekinthető teret alakítsanak ki, ahonnan az összes pavilont elbontják. A tér új, kiváló minőségű térkőburkolatot kap, zöldfelületet alakítanak ki, a bevásárlóközpont felőli saroknál pedig díszmedence épül.
Szép lesz - Látványterv a díszmedencében lévő flamingókkal
Az Üllői út mentén és több helyen magasabb sövényeket, cserjéket, díszfüvet és évelő virágokat ültetnek, hogy ezzel is csillapítsák a forgalmi terhelést. Az Üllői út mentén fasort telepítenek olyan fajtákból, amelyek jól tűrik a városi környezetet.
Az autóbusz-végállomás magasított szegéllyel épül, hogy könnyebb legyen a le- és felszállás a járművekre. A buszforduló által közrezárt zöldfelületet is újraparkosítják és padokkal szegélyezett, közvilágítással ellátott gyalogossétányt vezetnek át rajta. A buszvégállomás környezetében található összes gyalogátkelőhely akadálymentes lesz lesüllyesztett szegélyekkel, taktilis burkolati elemekkel.
A villamosok végállomásánál a peronok díszkőburkolatot kapnak, a megállókban utasváró épül, és telepítik a FUTÁR utastájékoztató berendezéseit is.
Forrás: BKK
A képek forrása a BKK.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?