Felújítják a Nemzeti Lovardát
2013. november 13.
Jövő júliusban kezdődik a Nemzeti Lovarda felújítása, a tervek szerint 2015 első felében átadják a létesítményt. Az állam közel 2 milliárd forintot fordít a munkákra.
A kormány döntése értelmében közel 2 milliárd forint fordítható a lovarda megújítására. A kiemelt beruházásnak minősített projekt munkálatait másfél év alatt kell fejezni, hogy a létesítmény a kormányzati remények szerint Budapest és Európa egyik legszebb lovas centrumává váljon. Az összegből idén 60 millió forintot használtak fel közbeszerzése és egyéb költségekre, 2014-ben 600 millió forint, 2015-ben pedig 1,3 milliárd áll rendelkezésre.
Amíg a munkálatok tartanak, nem lesznek rendezvények, versenyek. Egy kompromisszumot kötöttek a lovassport képviselőivel: jövő júliusban még megtartják a hagyományos CSIO díjugrató világkupát, és csak utána kezdődnek a komolyabb munkák.
Bejárás - A résztvevők Budai Gyula vidékfejlesztési államtitkár (balra) és Lázár Vilmos, a Magyar Lovassport Szövetség elnöke (középen) jelenlétében átépítéséről tartott sajtótájékoztató után bejárták a fejlesztés helyszínét (MTI)
A tervek közt szerepelt, hogy egy új helyen, zöldmezős beruházásként épüljön fel az új Nemzeti Lovarda, de később mégis a patinás, idén 135 éves Kerepesi úti központ megújítása mellett döntöttek. Az új Nemzeti Lovarda a hagyományőrző szerepe mellett a tervek szerint multifunkcionális lesz, több lovas szakágnak otthont ad, emellett nyit is: rendezvény- és oktatási központként is működik majd, valamint ideköltözhet a lovas színház. A fejlesztés nem csak az ingatlanok felújítását, átépítését foglalja magában, hanem a nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó berendezések beszerzését is (kijelzők, TV-k, számítástechnikai eszközök, konyhatechnikai és tisztító készülékek, stb.).
A tervezők legfontosabb célja az volt, hogy a lovarda egykori bejáratát visszaállítsák, ezzel "nyissanak a város felé", valamint a versenyhelyszínek mellett megteremtsék az egykori klubélet tereit is.
Videó a látványtervekről:
Forrás: MTI, Nemzetilovarda.hu A képek forrása az MTI, Fotó: Illyés TiborGréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?