Gyorsabb autópálya elérés Kecskemétről
2022. szeptember 21.
A NIF Zrt. beruházásának I. ütemében megújul Kecskeméten az 52. sz. főút 5. sz. főút és a Vízmű utca közötti szakasza. A projekt célja a városközpont és az M5-ös autópálya közötti menetidő csökkentése, az útszakaszon tapasztalható torlódások csillapítása, a csomópontok áteresztő képességének növelése és biztonságosabbá tétele.
A város közlekedése szempontjából kiemelten fontos 52. sz. főút Kecskemét lakott területi szakaszán a jelenleg 2×1 sávos részek 2×2 sávossá épülnek át, illetve a már meglévő 2×2 sávos részek burkolatát felújítják. A sávbővítéses szakaszok mellett közel 2 km hosszon kerékpárút is épül.
A közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá tétele érdekében nem csak felújítják és kibővítik a szakaszt, hanem 2 új turbó típusú körforgalmi csomópontot is kiépítenek az Olimpia utcánál és a Sport utcánál, ezzel is segítve a becsatlakozó utak irányából érkezőket. A városi környezethez illeszkedve maximum 50 km/h-s sebességgel lehet majd a kibővített szakaszon haladni.
Az 52. sz. főút (Dózsa György út – 5. sz. főút (Mária és Árpád körút)) csomópontjában a Mária körúton a belváros felé egy balra, a Petőfi S. utcában Budapest felé egy jobbra, továbbá az Árpád körúton az M5-ös autópálya felé szintén egy balra kanyarodósávot alakítanak ki, a gyalogos és kerékpáros átvezetések pedig a jelenleginél biztonságosabb kialakítást kapnak.
A Katona József Gimnázium előtti buszmegállót, valamint a Boldogasszony téri jelzőlámpás gyalogos-átkelőhelyet áthelyezik.
A Vízmű utcai jelzőlámpás csomópont korszerűsítésének keretében a Vízmű utcában és az Izsáki utat érintő mindkét ágon további egy-egy kanyarodó sávot alakítanak ki.
A kivitelezési munkák várhatóan 2024. I. negyedévében fejeződnek be. A beruházás hazai forrás felhasználásával valósul meg, a kivitelezést a Hazai Építőgép Társulás Zrt. végzi, nettó 4,2 milliárd Ft értékben.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt sajtóközlemény, fotó: NIF
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?