Hatmilliárdos ipari beruházást adtak át Kecskeméten
2014. január 21.
Közel hatmilliárd forintból felépült a német Knorr-Bremse magyarországi haszonjármű üzletágának új gyártó- és fejlesztési bázisa Kecskeméten.
Az összességében 1,4 milliárd forintos uniós és állami támogatással finanszírozott, közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással kialakított 19 000 négyzetméteres komplexum a hatékonyság és a versenyképesség garanciája. Ennek jó példája a blokkolásgátló berendezés (ABS) előállítása, amihez a modern létesítményben a korábbi egy nap helyett immár egyetlen műszak is elegendő.
Jelenleg is tart a régi kecskeméti üzem átköltöztetése a várhatóan 10,5 év alatt megtérülő új gyártó- és tesztrészlegbe, melynek kiszolgálását az eddigi 15 targonca helyett 8 is képes ellátni, miközben a beérkező több mint 220 millió alkatrészből évente mintegy 30 millió darab végterméket készítenek.
A korszerű épületegyüttes mintegy 3000 négyzetméterrel kisebb ugyan az eddiginél, ám átlátható és funkcionális belső terei miatt nem csak gazdaságosabban fenntartható, de jobban ki is használható, emiatt a réginél tágasabbnak tűnik.
Beruháztak - A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. új gyára kisebb, mint az előző, de jóval hatékony az elosztása az előzőnél (Kecskemét, 2014. január 17.) (MTI)
Lepsényi István, a vállalat vezérigazgatója a rendezvényt megelőzően a város polgármesterével együtt leplezte le az új gyártó- és fejlesztőbázishoz vezető, Georg Knorr-ról elnevezett bekötőút utcanév-tábláját.
Zombor Gábor, polgármester szerint a cég korszerű kecskeméti központja új iparterületet hozott létre, minőségi előrelépést jelent, és újabb fejlesztési lehetőségek előtt nyit utat a megyeszékhelyen. (Ilyen lehet fejlesztés a már épülő kecskeméti északi elkerülő is, melynek az alapkövét tavaly november elején rakták le .)
A vállalat
A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártja, több mint száz éve élen jár e termékkör fejlesztésében, gyártásában és szervizelésében. Vasúti üzletágának termékei között megtalálhatók az intelligens ajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és peronajtók. A haszonjármű üzletág termékpalettáján egyaránt szerepelnek vezetőt támogató rendszerek, valamint az energiafelhasználás hatékonyságát növelő, így a fogyasztást csökkentő torziós lengéscsillapítók, hajtáslánccal kapcsolatos megoldások és sebességváltó vezérlőrendszerek.
Forrás: MTI
A kép forrása MTI, Fotó: Ujvári Sándor
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?