Hazai gyártói hírek

Egyedülálló szigetelőanyagot fejlesztett ki a Bodrogi Bau, Hazai Termék védjegyet kapott a Terrán, a Mapei pedig évindító konferenciát tartott.

2021. február 10.

Bodrogi Bau

A magyar piacon egyedülálló, a hagyományos termékekhez képest akár 20 százalékos fűtési energia-megtakarítást lehetővé tevő szigetelőanyagot fejlesztett ki szegedi gyárában a Bodrogi Bau Kft. – adta hírül a cég február elején.

A vállalkozás 2019-ben mintegy egymilliárd forintból, 500 millió forintos hazai és uniós támogatással az ország legmodernebb polisztirol hőszigetelő gyárát alakította ki Szegeden.

Az üzem az elmúlt időszakban tovább fejlesztette termelését. A cég szakemberei megalkották a magyar piacon kapható legjobb grafitos expandált polisztirol (EPS) szigetelő anyagot, amely hővezetési tényezője 0,030. A hőszigetelő képességet jellemző érték annál alacsonyabb, minél kedvezőbb tulajdonságú egy szigetelőanyag.

Az új és régi épületeknél is alkalmazható, a magyar piacon egyedülálló hőszigetelő értékű termékkel hozzávetőleg 20 százalékkal növelhető a szigetelő hatás. Az EPS termékeket zártcellás szerkezetű polisztirol gömbök alkotják, melyekben levegő található. Ennek köszönhető az anyag hőszigetelő képessége. Mivel a levegő zárt térben helyezkedik el, és nem tud eltávozni a cellákból, ezért az EPS hőszigetelő képessége az idő múlásával sem csökken.

Egy átlagos családi háznál 1,5-2,5 millió forintból alkalmazható hőszigetelési megoldással jelentős fűtési energia megtakarítás érhető el, az ingatlan értéke akár 15 százalékkal is megnőhet, így a beruházás hozadéka akár több millió forint is lehet.

Homlokzati hőszigetelés (illusztráció)

Terrán Tetőcserép

Hazai Termék védjegyet kapott a Terrán hét termékcsaládja – adta hírül a vállalkozás február elején. A Tetőcserép termékei magyar alapanyagokból, már több mint 100 éve készülnek Magyarországon. A márka 2021-től a Hazai Termék védjegyet használók körét erősíti.

„A kezdetektől fogva arra törekedtünk, hogy tevékenységünkkel, értékesített termékportfóliónkkal a hazai gazdaságot erősítsük, és közvetve támogassuk a magyar vállalkozásokat, hogy egy olyan, gyökereire büszke, stabil és innovatív céggé nőjjük ki magunkat, amire mindig számíthat a piac, a vásárlók. Büszkék vagyunk rá, hogy az idei évtől egy olyan licenszet használók köréhez tartozhatunk, mely a megbízhatóság védjegye” – nyilatkozta a hír kapcsán Gódi Attila, a cég ügyvezető igazgatója.

A védjegyes termékek hazai eredetét és megbízhatóságát független szervezet ellenőrzi, és igazolja az alapanyag megfelelő származását, ugyanakkor vizsgálják a jogszabályi előírások betartását is. Így, aki védjegyes árut vásárol, hozzájárul az ellátási láncban résztvevő vállalkozások fejlődéséhez, továbbá biztos lehet abban, hogy az adott termék megbízható, a gyártó nem téveszti meg a fogyasztókat, nem él jogosulatlan versenyelőnnyel, és megfelel a termékbiztonsági szempontoknak is.

Terrán cserepek egy családi házon

Mapei

Az online kiskereskedelem robbanásszerű, 35 százalékos növekedést ért el a koronavírus hatására tavaly. Forgalma a várakozások szerint 2020-ban meghaladta az egybilliós, azaz 1000 milliárd forintos forgalmat. Eközben az otthonteremtési támogatások hatására élénkül a kereslet az építőanyagok iránt. E két hatás együttesen felpörgeti az online építőanyag kereskedelmet, új kihívások elé állítva a kereskedéseket - hangzott el az Évindító Mapei Kereskedő Konferencián építőanyag kereskedők számára tartott online konferenciáján január évégén.

Az egész napos szakmai rendezvényen több mint 300 fő építőanyag kereskedő, illetve kereskedés tulajdonos vett részt. A nap programjában stratégiai, vezetési, marketing és szakmai témájú előadások szerepeltek.

Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu egyik alapítója, vezető tanácsadójának előadásában elmondta, hogy jelenleg mintegy 15 ezer webáruház létezik Magyarországon, azonban a számuk egyre nő. Ma már szinte nincs olyan termék vagy szolgáltatás, amit ne lehetne értékesíteni az interneten. Az építőanyag kereskedelem digitalizálódása elkezdődött, aki nem vesz benne részt, versenyhátrányt szerez.

Aki sikeresen meg tudja oldani az építőanyag szállítási problémákat, valamint innovatív szolgáltatásokat ad a termékekhez, például elviszi a sittet, vagy gépet ad bérbe, az versenyelőnyhöz juthat.

Forrás: MTI, Terranteto.hu, Mapei.com

Fotók: Pixabay/AKuptsova,Terranteto.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©