Hazai hírek

Hulladéktározók rekultivációjához készíthet új alapanyagokat egy magyar cég, a Masterplast értékelte az előző évet és az ukrajnai helyzetre is reagált.

2022. március 04.

SP Hungary 

Hulladéktározók rekultivációjához hulladékból készíthet új alapanyagokat az SP Hungary Zrt. – adta hírül a társaság február végén. A vállalkozás a Széchenyi 2020 programban nyert el 306,07 millió forint támogatást rekultivációs termékek és technológiák fejlesztésére. Több terméket és alkalmazási technológiát készítenek, hogy mindeddig hulladéknak számító, nem hasznosított anyagokból készülhessen takaróanyag és fedőréteg a bezárt hulladéktárolókra - írták. A létrehozott termékek kipróbálásához együttműködő partnerek is csatlakoznak.

A közlemény szerint a mechanikai-biológiai technológiával előállított alapanyagok egy átlagos méretű hulladéktároló rekultivációjánál akár 40 ezer tonna értékes, másutt is fölhasználható talajt helyettesíthetnek, illetve növelhetik a vegetációs réteg szervesanyag- és tápanyagtartalmát.

A rekultivációhoz szükséges termékek előállítása és beépítése a környezeti és a gazdasági fenntarthatósághoz egyaránt hozzájárul, hiszen az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. adatai alapján 2020-ban 600 ezer tonnányi olyan hulladék keletkezett, amelynek jelentős részét föl lehetne használni rekultivációs célokra - ismertették.

A projekt része egy ipari csarnok felújítása is Dombóváron, amelyet alkalmassá kell tenni a projektfeladatokra, és a technikai felszerelésére is szükség van. A támogatásból ezért eszközbeszerzést is finanszíroznak.

Honlapja szerint az SP Hungary Zrt. műanyag termékeket gyárt, de építőipari szolgáltatásokra és kutatás-fejlesztési tevékenységekre is kiterjed a tevékenysége. Korábbi pályázataik többnyire szintén a műanyaggyártáshoz kapcsolódnak.

Utolsó nyilvános beszámolója szerint a cég nettó értékesítése 2019-ben megközelítette a 2,1 milliárd forintot, 2020-ban a 2,2 milliárd forintot. Az exportértékesítés értéke 37,6 millió forintról 44,6 millió forintra, az adózott eredmény 126,6 millió forintról 434,1 millió forintra nőtt 2019-ről 2020-ra.

Masterplast

A Masterplast Nyrt. 22, 8 millió euró (csaknem 8 milliárd forint) kamat, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly, kétszer annyit, mint 2020-ban - olvasható a Budapesti Értéktőzsde honlapján február 24-én közzétett vezetőségi beszámolóban.

Az éves árbevétel meghaladta a 191,5 millió eurót (70 milliárd forint), ami szintén jelentős, csaknem 64 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Az adózott profit a két és félszeresére, 16 millió euróra (csaknem 5,8 milliárd forintra) nőtt. 2021-ben a Masterplast minden termékcsoportjában bővült a forgalom.

A kedvező adatokat az építőipari kereslettel magyarázták. Az energiaárak emelkedését különösen kedvezőnek tekintik, hiszen az eladások majdnem felét a többnyire saját gyártású hőszigetelő rendszerek adják. A beszámoló a kedvező építőipari folyamatok mellett kiemelte a társaság stabil ellátási láncait, gyártási hátterét és beruházásait, mivel ezek - mint írták - szintén hozzájárulnak az eredményekhez. Jól teljesítettek a külföldi piacok is, amelyek 50 százalék felett járultak hozzá az árbevételhez. Csökkenést éves szinten egyik olyan országban sem kellett elkönyvelni, ahol a Masterplast leányvállalattal rendelkezik.  

A vállalat kedvezőnek értékelte a kilátásokat is. Az uniós támogatású épületenergetikai programok hosszabb távra biztosíthatják az építőipari szigetelőanyagok és szigetelőrendszerek keresletét, másik fontos termékkörük, az egészségügyi textíliák és higiéniai termékek forgalma pedig a járvány miatt stabil. Az új beruházások jelentős része a tavalyi eredményekhez még nem járult hozzá, hatásuk az idei adatokban látszódhat majd. 2024-re a társaság már 300 millió eurós (körülbelül 110 milliárd forint) forgalmat, és 26 millió eurós (csaknem 9,5 milliárd forint) adózott eredményt valószínűsít.

Az 1997-ben alapított Masterplast fő tevékenységi körét az építőipari szigetelőanyagok és szigetelő rendszerek, valamint egészségügyi textíliák és higiéniai termékek gyártása és értékesítése jelenti. A magyarországi központú nemzetközi cégcsoport 9 európai országban működtet saját tulajdonú leányvállalatot, ahol 7 telephelyen több különböző gyártóegységet üzemeltet.

A Masterplast reagált az orosz-ukrán háborúban a céget érintő fejleményekre is. A Forbes magazin internetes kiadásának elmondták, hogy eredményességében Ukrajna nagyon kis súlyú, az árbevétel 5, az adózott eredmény 3 százaléka származott tavaly az ukrán piacról. Tegnapi gyorsjelentésében a cég azt közölte: a konfliktus hatással lehet az értékesítés alakulására az ukrán piacon, azonban a „cégcsoport jövedelmezőségére potenciálisan gyakorolt hatását – a területi érintettség részarányából kifolyólag – a konfliktus kimenetelétől függetlenül marginálisnak tekinti.”

Forrás: MTI, Forbes.hu

Fotó: Pixabay.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©