Hazai logisztikai hírek
2023. május 26.
Új csarnokot adott át a Transit-Speed Kft. Kisvárdán
Tovább erősödik Magyarország szerepe a kelet-nyugati tranzitforgalom szervezésében, ami jelentősen segíti az ukrán mezőgazdasági áruk eljuttatását az afrikai és közel-keleti államokba - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május közepén Kisvárdán, a Transit-Speed Kft.-nél tartott sajtóeseményen.
A tárcavezető a Transit-Speed Kft. csarnokavatásán elmondta, hogy a családi tulajdonban lévő szállítmányozási cég két új raktáregységet épített 3,8 milliárd forint értékben, amelyhez az állam 1,4 milliárd forint támogatást nyújtott. A Transit-Speed Kft. a kisvárdai beruházással a szállítmányozási tevékenységében mindhárom telephely (Mándok, Csepel és Kisvárda) közbeiktatásával a teljes európai piac ellátásában a cégcsoport aktív szerepet vállal.
A társaság a mostani beruházással a már eddig is rendelkezésükre álló raktárkapacitását, valamint iparvágány-hálózatát bővítette, továbbá egy fedett vasúti ki-berakó rendszert épített vasúti - és közúti mérleggel együtt. Az átrakó berendezés kapacitása óránként 200 tonna, így 24 óra alatt 4800 tonna (csaknem 200 kamionnyi) áru kirakodására vagy normál vagonba illetve kamionba történő töltésére van lehetőség.
Kiemelt cél, hogy a beruházás hozzájáruljon, illetve növelje az ország területére érkező és továbbítható árumennyiséget. A Transit-Speed Kft. kapcsolódó vállalkozásaival komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújt partnerei részére.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Transit-Speed Kft. árbevétele 2022-ben 10,195 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 5,626 milliárd forintot tett ki. A társaság tavaly 447,914 millió forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban 558,504 millió forint volt az adózott eredménye.
Szabó Ferenc, a Transit-Speed Kft. tulajdonosa beszédet mond a Transit-Speed Kft. csarnokavatásán Kisvárdán, a vállalkozás telephelyén 2023. május 18-án.
A Budapest Airport 300 ezer tonnára növeli éves légi áruforgalmi kapacitását
A Budapest Airport a jelenlegi 250 ezer tonnáról 300 ezer tonnára növeli éves légi áruforgalmi kapacitását a Bud Cargo City bővítésével - mondta René Droese, a Budapest Airport fejlesztési vezérigazgató-helyettese május 17-én, a Cargo City Handling épülete bővítésének bokrétaünnepségén.
A Bud Cargo City tavaly rekordmennyiségű, mintegy 200 ezer tonna légiárut kezelt, ami 2021-hez képest 5,8 százalékos, 2019-hez képest pedig 43 százalékos növekedés.
A vezérigazgató-helyettes felidézte, hogy a Budapest Airport 50 millió eurós beruházásban 2018-ban kezdte építeni a cargobázist, amelynek első ütemét 2020-ban adták át. Ezt bővítik most további 30 millió eurós fejlesztéssel, amelynek részeként 18 millió eurót fordítanak az épületek, és 12 millió eurót a repülőgépeket fogadó előtér növelésére. A második ütemet még az idén, az év végéig szeretnék átadni - tette hozzá.
René Droese elmondása szerint a légi áruforgalmat kiszolgáló épületet 6700 négyzetméterrel bővítik a földszinten, és ezt egészíti ki a galériákon kialakítandó 2200 négyzetméteres irodai részleg.
A légi áruforgalomban, logisztikában 12 ezer ember dolgozik, a fejlesztésekkel szeretnék elérni, hogy a Bud Cargo City még inkább a régió vezető légi áruforgalmi központjává váljon - hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
Kijelentette, hogy a Budapest Airport folytatja a repülőtér fejlesztését. A nagyobb projektek között említette, hogy a nyáron átadják a parkolót a 2-es terminál előtt a korábbi helyén, tervezik az 1-es terminál megnyitását az utasforgalom előtt 2026-ra, és előkészítik a 3-as terminál projektet.
A fejlesztéseknél kiemelt figyelmet fordítanak a minőségre, méltóan a 15 millió és 25 millió közötti éves utasforgalmat legbonyolító kategóriában elnyert legjobb európai repülőtér címhez - mondta René Droese.
Vecsés és Gyál határában épít logisztikai parkot egy belga-magyar befektetői csoport
Vecsés és Gyál határában épít 241 ezer négyzetméter nagyságú logisztikai bázist a belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező WLP (Weerts Logistics Park) és a RaktárAD, 175 millió euró beruházással - adta hírül még április utolsó napjaiban a befektetői csoport, amelynek a vecsési a harmadik magyarországi projektje.
A Liszt Ferenc Repülőtér közelében fekvő, 60 hektáros területen a belga WLP, négy egyenként 50 ezer négyzetméter nagyságú, elsősorban nagy logisztikai cégek befogadására alkalmas óriáscsarnokot épít. Magyar partnere, a RaktárAD kifejezetten a kkv-k és mikrovállalkozások számára fejleszt logisztikai központokat. A vecsési logisztikai parkban épülő 36 ezer négyzetméter összterületű létesítményben kisebb cégek, műhelyek 2 ezer négyzetméter nagyságban bérelhetnek területet.
A társaság korábban Alsónémedin és Nagytarcsán épített összesen 200 ezer négyzetméter nagyságú raktárcsarnokot. A nagytarcsai logisztikai bázis kihasználtsága 100 százalékos, a vecsési központ várhatóan 3-5 év alatt telhet meg bérlőkkel. Az energiahatékony megoldásokat felvonultató logisztikai park megfelel az ingatlanpiac legszigorúbb fenntarthatósági, környezetvédelmi szabványának, a BREEM minősítési feltételeinek.
A Vecsés és Gyál határán épülő beruházás a WLP 25. európai projektje. A belga társaság Belgiumban, Hollandiában, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és Olaszországban több mint 900 ezer négyzetméternyi logisztikai beruházással rendelkezik. A RaktárAD Ingatlanfejlesztő Kft. 8,4 milliárd forint árbevétel mellett 5,4 milliárd adózott eredménnyel zárta a 2021-es évet.
Forrás: MTI
Fotók: MTI/Vajda János, Budapest Airport, RaktárAD Ingatlanfejlesztő Kft.
Címlapkép: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j3), Seszták Miklós, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője (j2), Tilki Attila fideszes országgyűlési képviselő (j), valamint Szabó István (b), Szabó Ferenc (b2) és ifj. Szabó Ferenc, a Transit-Speed Kft. tulajdonosai átvágják a nemzeti színű szalagot a Transit-Speed Kft. csarnokavatásán Kisvárdán, a vállalkozás telephelyén 2023. május 18-án.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?