Idén másodszorra rendezték meg a BUDMÁ-t Lengyelországban
2015. március 23.
A lengyelországi Poznan idén már másodszorra adott otthont március 10. és 13. között az egyik legnagyobb kelet-európai építőipari vásárnak, a BUDMÁ-nak. A Poznani Nemzetközi Vásárigazgatóság által szervezett eseményre több okból is érdemes figyelni.
A poznani vásárcsarnokban megrendezett eseményen több mint 1000 kiállító vett részt szerte a világból. Ezek között több gépbemutatót itt láthatott először a közönség, melyek mind a legújabb trendeket jelentették. A szervező Poznani Nemzetközi Vásárigazgatóság (Międzynarodowe Targi Poznańskie, MTP) 28 terméknek szakmai díjjal is jutalmazott. Ezek között egy modern csapadékvízelvezető-rendszert, de a világ egyik legtartósabb ragasztószalagja is szerepelet.
Az esemény az építészeknek is tartogatott látnivalót, több mint 5000 ezer építész tette tiszteletét a az eseményen, a lengyek Építész Kamarával együttműködésben megrendezett szekción, ahol az innovatív építészeti megoldások, és építőipari kiszolgálásuk volt terítéken.
Látogatók a 2015-ös vásáron
A kiállításon fontos szerepet játszottak a zöld technológiák is. 2021-től ugyanis csak teljesen karbonmentes épületek épülhetnek az Európai Unión belül. Az új közintézmények építésére a szigorodó építési feltételek ráasául már korábban, 2019-től vonatkoznak. Az ipar a szabályozással kapcsolatos kihívásait vitatták meg a BUDMÁ-n tartott szakmai szimpóziumokon, ahol az innovítav építészeti megoldások gazdasági oldalát is elemezték, de ugyanúgy figyelmet kapott a zöld tetők, és homlokzatok témája is.
A BUSMÁ-n építőanyag-bemutatókat is tartottak, de a legújabb üvegeket is meg lehetett tekinteni, az eseményt kísérő WINDOOR-TECH kiállításon pedig abelsőépítészeti újdonságokat mutatták be a szakmai közönségnek.
Videó:
Fotó: Budma.pl, Videó: Oknotest
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?