Indul az 1-es villamos meghosszabbítása
2017. november 14.
A budapesti villamoshálózat fejlesztése keretében az Etele térig meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát. A fejlesztés eredményeként 2019 elejétől Budapest leghosszabb, számos fontos csomópontot átszelő villamosvonala újabb átszállásmentes kapcsolatot biztosít majd Kelenföld és Pest között.
Az Etele téri útvonal-hosszabbítástól azt várják, hogy csökken a környék autóforgalma, zajterhelése, javul a levegőminőség. Az új villamosvonal-szakasz részeként az Etele úton végig füvesített lesz a pálya. A vonal meghosszabbításához szükséges építkezés első ütemében november közepétől a Fehérvári út irányába egyirányúsítják az Etele utat a Bártfai utca és a Fehérvári út között. A tényleges munkálatok 13-án, kezdődtek, és a tervek szerint 2019 elején az Etele téri végállomáson szállhatnak át az 1-es villamosra a Kelenföldi pályaudvarra érkező vonatokkal, a Volánbusz helyközi buszjárataival, az M4-es metróval, valamint a budai fonódó villamoshálózat 19-es és 49-es járatával érkezők.
Startol a fejlesztés - Az 1-es villamosvonal meghosszabbításának munkálatai miatt kihelyezett forgalomterelő tábla a XI. kerületi Hengermalom út és a Fehérvári út kereszteződésében 2017. november 13-án.
A villamos új, Etele út/Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás közötti szakaszán hosszan fedett, korszerű utastájékoztatási felületekkel ellátott megállók épülnek. A Tétényi úttól a Bártfai utcáig a vágányok között fákat, cserjéket ültetnek. Az Etele tér felől a peronok és a megállók is akadálymentesen megközelíthetők lesznek. A mintegy 1,7 kilométeres hosszon épülő új vonalszakasz az Etele úton középen vezet, balra kanyarodik a Somogyi útra, és az Etele téren épülő négyvágányos végállomásra fut majd be. Az építkezés során nem lehet elkerülni egy fasor eltávolítását, ám azokat a fákat, amelyeket lehet, átültetik. Emellett csaknem ötszáz új fát és mintegy tizenegyezer cserjét ültetnek.
A fejlesztés részeként a Etele parkban megújul a növényzet, az összes járófelület, a dísztér, új szökőkút és a térrel párhuzamosan kétsávos kerékpárút épül. A beruházásához kapcsolódóan a XI. kerületi önkormányzat felújítja a Tétényi út és a Fejér Lipót utca közötti parkot és játszóteret, az Etele út északi oldalán a Somogy út és a Bártfai út közötti szakaszon található parkot, valamint a Tétényi út két útpályája közötti elválasztó sávot.
A 8,63 milliárd forint értékű fejlesztést 8,5 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió a közlekedésfejlesztési operatív program keretében. A projekthez kapcsolódóan 2018 nyarán megújul majd az 1-es villamos vonala a pesti oldalon a Győrffy István utca és a Mester utca közötti, 1,6 kilométeres szakaszon - közölte a fővárosi önkormányzat.
Forrás: MTI
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?